Solsvidd Cortina fra 1966

Vis oss hva du holder på med i garasjen!
Sylvfest
Posts: 48
Joined: 04.03.2012 14:42

Re: Solsvidd Cortina fra 1966

Post by Sylvfest »

Ja?....... :roll:
1974 Triumph Dolomite Sprint (French Blue)
1996 Triumph Speed Triple 885 (Diablo Black)
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Re: Solsvidd Cortina fra 1966

Post by MLI »

Sylvfest wrote:Ja?....... :roll:
Etter en kortisonsprøyte i hver arm, begynte armene (endelig) å fungere igjen, men så var jeg litt for tøff litt for tidlig, og halte og dro i et seil og en båtkalesje med hele kroppen i spenntak, så nå er høyrearmen ute av spill igjen med enda mer senebetennelse/tennisalbue, og selv ikke enda en kortisonsprøyte tok knekken på den, så nå har fysioterapeuten nedlagt forbud mot skruing etc i minst 1 måned framover, festlige greier... :(
Espen
Posts: 196
Joined: 17.11.2011 15:41
Location: Bryne

Re: Solsvidd Cortina fra 1966

Post by Espen »

Magnus, fremgang i prosjekt Lotus ?
Stå på litt nå så blir an klar te våren :D
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Re: Solsvidd Cortina fra 1966

Post by MLI »

Går fryktele seint Espen, dei hekkans drittalbuane krangle framleis, men det e litt bere nå.
Så då begynte eg på Connecten min igjen, og dermed tok eg denna gången knekken på ryggen (igjen...).

Ser'kje ut så eg ska vinna her, men, men, putle og greve litt på bakakslingen te Lotusen, ska ta an med te østlandet for uttrekking av oljetetningane i hylså.
atle
Posts: 265
Joined: 22.10.2014 15:43

Re: Solsvidd Cortina fra 1966

Post by atle »

Finnes det ikke såpass verktøy til overs i oljebyen at det er mulig å få ut 2 gamle oljetetninger ?? :roll:
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Re: Solsvidd Cortina fra 1966

Post by MLI »

atle wrote:Finnes det ikke såpass verktøy til overs i oljebyen at det er mulig å få ut 2 gamle oljetetninger ?? :roll:
Oljebyen er helt på felgen Atle, over 36000 mann har fått sparken så langt, og hvis det ikke skjer noe mer over nyttår, så blir muligens jeg neste mann til å stå med hua i handa (da er det skjebnetimen, permitteringen min går ut til nyttår).

Vel, vel, Jon Ole har jo laget et eget verktøy/uttrekker for å ta ut disse tetningene, og jeg skal uansett en tur til Østfold for å hente noen motordeler, så da drar jeg innom Jon Ole i samme slengen.
atle
Posts: 265
Joined: 22.10.2014 15:43

Re: Solsvidd Cortina fra 1966

Post by atle »

Huff, ja, det er tøffe tider...
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Re: Solsvidd Cortina fra 1966

Post by MLI »

Joda, motorblokka som var i bilen da den kom over dammen så jo rimelig original ut (like møkkete som alt det andre under panseret, der så det ikke ut som noen hadde skrudd på en eneste skrue de siste 20+ år).
Men daterer man blokka (som har "innstøpt" både produksjonsår og dato),
så ser man jo at 7L17 til venstre på bildet under betyr 17.november 1967, se f.eks http://fordclassics.com/date-codes.
Så motorblokka som satt i var nok minst 1 år nyere enn bilen.

Og for de som måtte lure på det, så har det dessverre enda ikke skjedd så mye mere med karrosseriet, men Arild E har overhalt girkassen,
og Jon Ole H dro ut oljetetningene på bakakselen, og banket inn et par nye ditto (takk for god hjelp til begge herrene).

I sommer har det blitt litt jobbing rundt huset, men nå ser det ut som det er jamt slutt på maleværet.
Neste oppgave er bytte av hjullager på min blå mk2 før EU-kontroll.
Så kan det vel muligens bli tid for Lotusen igjen, vi får se.

Image
Post Reply