Myrerns Mk1 GT

Vis oss hva du holder på med i garasjen!
Post Reply
User avatar
admin
Forumadministrator
Posts: 926
Joined: 16.11.2009 17:18
Contact:

Myrerns Mk1 GT

Post by admin »

Oppdatert Foto-albumet på cortinaklubben.no med bilder av Eivind - Myrerns MK1 GT.
User avatar
Åge Salomon
Posts: 3259
Joined: 21.11.2009 16:52
Location: 7670 Inderøy

Re: Myrerns Mk1 GT

Post by Åge Salomon »

Hei "Myrer`n".

Den har du fått dæ tak i en bra Mk1GT! Bortsett frå den røsten poinn bensintanken,så sjer den jo bra ut.
Sjer ut te å vårrå bra fin i lakken å,nå du sjøl mein å.
Men, æ sjer nå anna "Fordprodukt" i bakgrunn på et bilde. E de en Taunus? vesst æ sjer rætt? Far min har hatt en sånn Taunus.
Den va tofarga, blå med kvit stripe på sida,å kvitt tak. Mein at "farkaill`sin" sa at de va en -62 mod.
Han fekk en 1/18 model, identisk fargeoppsett som den Taunus`n han hadd på 75 årsdagen sin tå mæ. Kansje itt verdens fineste karosseri,
men du verden ka my sjel å sjarm den har!!
Ka årsmodel e den du har stående bak Cort`n? :?: :mrgreen:
Lykke te me kvit GT! :D

Hilsen Cortinakaill`n på Røra. :mrgreen:
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Re: Myrerns Mk1 GT

Post by MLI »

Denne så jo veldig original ut, må være første gang jeg har sett en mk1 med den gamle originale støydempningsmatten intakt! Nesten som å drive med arkeologi og konservering, dette!
Det første jeg tenkte da jeg så det første bildet, var lukkevinduet i døra, og da tenkte jeg "svensk bil?" med en gang, og det stemte jo! Etter min mening er 66GT den fineste årgangen også.
Dette må jo være et veldig takknemlig objekt å begynne på, alltid kjekkere å kunne begynne med oppussing/overhaling av komponenter, istedenfor å drive på i månedsvis med rustsveising!
trigger
Posts: 45
Joined: 23.12.2009 10:59

Re: Myrerns Mk1 GT

Post by trigger »

Hei dere

Det er vel en taunus bak der og den er ikke min. Ja det er første gang jeg ser pappbitene i utsparingene og komplett støydempe-mattene i en gt, dette er jo en urørt gt som ikke er lakkert noen gang og slik skal den forbli.
User avatar
lotusmk2
Posts: 87
Joined: 21.11.2009 10:48

Re: Myrerns Mk1 GT

Post by lotusmk2 »

Ring meg når du skal selge den da. :D
Post Reply