Anglia in the Air

Her kan alle med Angliainteresse boltre seg!
Post Reply
tronde
Posts: 62
Joined: 12.08.2014 23:30

Anglia in the Air

Post by tronde »

Det er ferietid, og da passer det vel med litt mimring.

Ferieturen i 1969 gikk tydeligvis vestover. 16. juli forlot vi Stavanger til fordel for Haugesund. Det var ikke så store ferger den gangen, så det ble en liten luftetur på den hvite for å bli med M/S Tungenes. Den orange saken i bakvinduet er en liten oppblåsbar "Tiger på tanken" fra Esso. Alle oljeselskapene hadde masse morsomme ting å dele ut til oss småtasser slik at vi sørget for at det ble fylt bensin hos dem. Vel, det ble fylt noen få liter hos alle sammen, så vi skulle få med oss mest mulig godsaker... :D

Neste bilde viser at vi kom hele frem til Haugesund og Haraldshaugen. Jeg ser nok litt betenkt ut, for dette er siste sommer i frihet før alvoret begynner med 1. klasse og skole i august. Bilen står fortsatt i garagen, men den har veldig lyst på litt nytt metall her og der. Takgrinda er forøvrig noe modifisert fra ei folkevogn.
Attachments
Stavanger havn, M/S Tungenes. 1969-07-16
Stavanger havn, M/S Tungenes. 1969-07-16
Haraldshaugen. 1969-07-17
Haraldshaugen. 1969-07-17
User avatar
Cortinaterje
Posts: 2649
Joined: 16.11.2009 20:17
Location: Krsand

Re: Anglia in the Air

Post by Cortinaterje »

tronde wrote: "Tiger på tanken" fra Esso. Alle oljeselskapene hadde masse morsomme ting å dele ut til oss småtasser slik at vi sørget for at det ble fylt bensin hos dem. .
Dette hadde jeg glemt. Å du... jeg husker Bilskilter, Mynter fra Shell og smykkestener.
............ Nå måtte jeg langt ned i det dypeste. ☺ Noen som har bilder av samleserien av bilskilter?
Attachments
DSCF0909 – Kopi.JPG
DSCF0908 – Kopi.JPG
ct
Oppvokst i et Cortinabaksete, på E18 (idag E39) mellom Krsand og Jæren.
tronde
Posts: 62
Joined: 12.08.2014 23:30

Re: Anglia in the Air

Post by tronde »

Jeg husker bilskiltene. Var det BP som hadde dem? Det var også noen som hadde en serie med OL-plakater.

Jeg skal ha noen av begge, men fant dem ikke i farta. Derimot fant jeg tigergutt som overlevde møtet med vikingkongen i 1969. Ganske avansert for sin tid med fresnelliknende øyne som skifter uttrykk avhengig av hvilken vinkel man ser på den. Også en pipelyd som nok ikke er helt det tigerbrølet man forventer. :D
Attachments
Tigergutt
Tigergutt
Post Reply