Anglia 997cc Broadspeed downdraft topp
Posted: 20.09.2016 19:06
Synes jo Jon Magne bør legge ut et "skrytebilde" her av sin nyinnkjøpte Anglia 997cc "Broadspeed type" downdraft topp, det er jo ikke akkurat hverdagskost
Så kan jeg bidra med litt info om de manglende ventilene:
Se http://www.gsvalves.co.uk/assets/recmas ... alogue.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, side 9 under "Cosworth":
Delenummer REC 281, innsug, 36.8mm, med tynnere 9/32" diameter skaft
Delenummer REC 282, eksos, 31.7mm, med tynnere 9/32" diameter skaft
Og innsugene som fulgte med passer som sagt til Weber 40 IDF forgassere.
Og de "tynnere" tennpluggene er ifølge Jon Ole fra en motorsykkel-motor(?!).
Ideen var vel at blandingen skulle få en kortere/kjappere/mer gunstig vei ned i forbrenningskammeret:
Og for de som har mye gryn i madrassen, så kan bl.a. Historic Racing i England lage slike topper fremdeles, koster "kun" £2495, se
http://www.historicracing.org.uk/parts/ ... _spec.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Så kan jeg bidra med litt info om de manglende ventilene:
Se http://www.gsvalves.co.uk/assets/recmas ... alogue.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, side 9 under "Cosworth":
Delenummer REC 281, innsug, 36.8mm, med tynnere 9/32" diameter skaft
Delenummer REC 282, eksos, 31.7mm, med tynnere 9/32" diameter skaft
Og innsugene som fulgte med passer som sagt til Weber 40 IDF forgassere.
Og de "tynnere" tennpluggene er ifølge Jon Ole fra en motorsykkel-motor(?!).
Ideen var vel at blandingen skulle få en kortere/kjappere/mer gunstig vei ned i forbrenningskammeret:
Og for de som har mye gryn i madrassen, så kan bl.a. Historic Racing i England lage slike topper fremdeles, koster "kun" £2495, se
http://www.historicracing.org.uk/parts/ ... _spec.html" onclick="window.open(this.href);return false;