Forum for noen få?

Her kan alle med Cortinainteresse boltre seg!
Post Reply
Jan-Ivar
Posts: 153
Joined: 07.10.2015 9:31

Forum for noen få?

Post by Jan-Ivar »

Registrer at det er et knippe av de samme personer som går igjen i dette utmerkede forum. Hvor er alle de andre som har Cortina/Anglia??
Er det ikke mer å diskutere, er alle biler ferdig restaurert og skjer det ingenting der ute? :oops: :cry:
Er i alle fall svært takknemlig for de som er aktive her! :D
User avatar
Åge Salomon
Posts: 3259
Joined: 21.11.2009 16:52
Location: 7670 Inderøy

Re: Forum for noen få?

Post by Åge Salomon »

Akkorat det såmmå har æ å tenkt.....
Det var fleire her tilear. Har inntrykk av at bla Facebook e meir intressant.
Men der har vi ikke dem samme flinke allviteran som her på Cortinaforumet.
Æ like Cortinaforumet fremdeles,likevel om det til sine tider e lite aktivitet.
Fer min del,va det faktisk C.forumet som "vækka opp" min intresse fer internett å datamaskina. Førri det,så va æ jo "grønn" som den grønneste grønneple på datamaskina å nætt. :lol: Det e fremdeles ting å tang her inne,som æ e litt "grønn på" enda. Men syns det er enkelt å skrive her å poste inlegg. Åsså har vi "takhøyde" for både skrivefeil å skrivemåten. Husse på ka Magnus Lie skreiv te mæ en gong,da det va ein som syns æ skreiv uforståele dialekt. Javel,æ gjer jo det. Men Magnus "tok mæ i forsvar",å skreiv nå sånt som "skriv dialekt du Åge,vi forstår godt hva du skriver". Å egentle sea da,har æ sjett at fleire skriv dialekt. Derre med dialekt, e jo tross alt en del tå ås sjøl å væremåten vårres. Åsså ska vi vårrå stolt tå dialekta vårres.
Men at det er lite aktivitet her,må æ vårrå enig i. Har sjett at det tar sæ opp litt no når det bli vår å såmmår. Vi får vel snakke litt meire "varmt" om det på Treffet/Årsmøtet,å sjå om vi kan få "litt meir fart" her i Forumet. ;)
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
User avatar
ygz
Posts: 1666
Joined: 21.11.2009 18:30
Location: Tromsø

Re: Forum for noen få?

Post by ygz »

Det er mange gamle tråder å søke i etterhvert. Kan hende noen finner svar før de trenger å spørre.
Ellers er det jo noen av oss som liker å diskutere gamle ting på nytt også. Alltid hyggelig med noen poster å lese på.
Det kommer jo også fram på statistikken hvor mange ganger en post er lest (og det er ikke bare roboter som leser),
så noe aktivitet er det nå likevel, selv om vi er noen gjengangere blant ‘forfatterne’
1966 Mk1 1500 deluxe (1985-2018)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
norway_triumph
Posts: 212
Joined: 07.02.2010 9:21
Location: akershus

Re: Forum for noen få?

Post by norway_triumph »

personlig liker jeg forum best, men i de senere årene er nesten alle forum jeg er på døende. FB tar over mer og mer av diskusjonen. Vi får vel bare venne oss til ny plattform etterhvert.
Jan-Ivar
Driving is believing
http://www.albion.no.com./" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.morrismarina.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ygz
Posts: 1666
Joined: 21.11.2009 18:30
Location: Tromsø

Re: Forum for noen få?

Post by ygz »

Kall meg gjerne oldschool, jeg har tross alt en 51 år gammel bil, men når fjesboka tar over takker jeg for meg. ;)
1966 Mk1 1500 deluxe (1985-2018)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
atle
Posts: 265
Joined: 22.10.2014 15:43

Re: Forum for noen få?

Post by atle »

Egentlig ikke noe forskjell om dette var en Facebook-gruppe. Pc'n må jo på allikevel, så skjønner ikke problemet ?? Til og med lettere å legge ut bilder for oss som ikke har høyskole :) En grunn (som jeg har hørt flere ganger) til at ikke flere er på forumer, er rett og slett at de ser en masse unyttig babbel om ingenting, lite matnyttig hvis man ikke er VELDIG gode kompiser da. Derfor blir det en liten 'klikk' som går igjen.
User avatar
SveinF
Posts: 1047
Joined: 21.11.2009 10:34
Location: Flekkefjord

Re: Forum for noen få?

Post by SveinF »

Det største problemet med Facebook er å finne igjen info, tip & tricks som blir lagt inn.
Prøv å finne igjen noe på facebook som er lagt inn noen år tilbake i tid.
Forum som dette er etter min mening best og enklest i slike tilfeller, ellers er Facebook grei nok for daglig sladder
Min bil: Anglia 1961, Allardette inspirert bil med Milton Race preparation utstyr, Zetec 1.8 motor.
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Re: Forum for noen få?

Post by MLI »

SveinF wrote:Det største problemet med Facebook er å finne igjen info, tip & tricks som blir lagt inn.
Prøv å finne igjen noe på facebook som er lagt inn noen år tilbake i tid.
Forum som dette er etter min mening best og enklest i slike tilfeller, ellers er Facebook grei nok for daglig sladder
Svein har helt rett, prøv å finne noe igjen på Facebook som er lagt inn 1 måned tilbake i tid.
Vi trenger begge deler, et søkbart forum for å lagre nyttig informasjon som vi ønsker å finne igjen, og kanskje Facebook for korte meldinger
(jeg er vel snart den eneste i hele verden som ikke er på Facebook, jeg har hørt rykter om at til og med Atle "PC-hateren" Ramberg visstnok er der :) ).
User avatar
Åge Salomon
Posts: 3259
Joined: 21.11.2009 16:52
Location: 7670 Inderøy

Re: Forum for noen få?

Post by Åge Salomon »

Facebook e Facebook. Ford Cortina Forum e et Forum fer ås med Cortina`bila å stor intresse fer den biltypen. ;) At Cortinaforumet e einspora? Ja,det e jo det.
Men det e jo som sagt tiltenkt ein brukergruppe.
(å giiiid ka import`n æ vart: "brukergruppe" :lol: )
Ja,at det e vanskele å putt in bilda her,kan æ skriv under på! Ihvertfall frå fotoapparatet mett.... Men fer min del ha e nok vørri "hælvet på`n pinn" uansjett tru æ.... :mrgreen:
Å itt kom med argumentet om æ kan bruk telefon min te å ta bilda med. Æ har ikke sånn "diger plakat`telefon", å har heller ikke nå planer om å anskaff ein heller.
Va æ negativ no ventle?.... :? Æ skreiv berre mi opplevels tå input tå bilda her.
Æ klare mæ godt å "snylt" på dåkk andre, med å sjå bilda som di putte in. ;)
Æ kose mæ da. :D
Vil berre te slutt sei,at æ e daglig inom Cortinaforumet fer å sjå om de e nå nytt. Nån daga fleir gong. Idag kan æ vel sei at de e en sånn dag. Det har miiigregna i meir eller minner heile dag,å jær det enda å. Skoll ha kløpt plena. Men det e så blautt,at kløppar`n bli no vel ståan å berre spøl. :lol: Så vesst de itt bli opphalds snart,så må æ lån mæ en forhøstar hos nån bonkaill å kobbel å på`n "Blåmann" traktor..... :lol: Bli vel likar når de frys på ijen ventele. Bli no tørt ihvertfall da.....Knægg! :P
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Post Reply