Hei. Igår på lørdag 4.mai 2019 var det en kar som var rundt en Cortina lotus replika som to personer fra Hønefoss hadde på finbilparkeringen på Ekeberg billoppemarked. Samme personen så jeg igjen på Rudskogen NM på søndag 5. mai da var han opptatt med å forhøre Cortina og Escort eiere om motorer og andre videverdigheter. En nyttig ting fikk han i alle fall gjort og det var å overlevere noen deler til Cortina GT 1963 til Cortina gutten fra Lærdal (fra meg) som også var på Rudskogen som mekaniker for Viko gutta. Takk for hjelpen til mli.
Ekeberg og Rudskogen
Re: Ekeberg og Rudskogen
Beskrivelsen gjorde at det var unødvendig med kortnavn.
Alltid interessert
Alltid interessert
Min bil: Anglia 1961, Allardette inspirert bil med Milton Race preparation utstyr, Zetec 1.8 motor.
Re: Ekeberg og Rudskogen
Du verden, fame at last
Takk for praten og laget Gunnar, artig å høre om dine prosjekter og opplevelser, og takk for bladene.
Joda, det var kjekt (men litt kaldt) på formiddagen på Ekeberg, alltid noen å prate med der, og gå rundt å kikke og rote litt i esker og deler.
Var vel ikke allverdens der til Cortina, men moro lell.
Takk til Erik B, som stilte på klubbstanden vår med sin fine Super.
Kom litt sent i gang på søndagen, det var litt rusk i maskineriet (Rakkestad og senere Rudskogen var nok ikke rette plassen for en pollen-allergiker den dagen, samtidig som begge skuldrene knirket kraftig).
Neste gang skal jeg ikke velge Rv22 fra Fetsund og utover, det er jo mer svinger på den veien enn på selv de mest svingete bygdeveiene i Tysvær.
Og til alt overmål havnet "min" kø bakom 2 stykk veimerkings-biler, uten noen særlige forbikjøringsmuligheter, så det tok sin tid.
Fine biler og framifrå folk også på Rudskogen på søndagen, kjekt å se at det kommer flere biler og førere i historisk racing.
Men fikk da med meg Atle's "paradeløp" på søndagen, minner meg om den gangen herr Schumacher herjet i Formel 1, i ensom majestet i front.
Forhåpentligvis blir noen av de andre førerene kvitt "rattrusten" etterhvert, så Atle får litt mer konkurranse.
Det var så vidt det ble noen Ekeberg-tur på meg denne gangen. Min gamle postbil, en Ford Connect, trengte litt deler etter å ha strøket på EU-kontrollen. Jeg skulle hente 2 stykk nye skiltlys til bilen hos Ford på Forus på fredagen (de skulle være på lager), men på lageret var det tomt.
Og en ny (brukt) step-motor til EGR-ventilen måtte jeg helt ned til Egersund for å finne hos en høgger.
Etter litt skruing og litt trøbbel var klokka blitt 1445 på fredagen, og da hadde alle bilmekanikerene i Egersund dratt hjem for dagen, så der var det ingen som kunne ta en etterkontroll for å godkjenne bilen min (var innom på 4 forskjellige verksteder).
Rett før klokken 1600 tok jeg en pause nede i Moi, for å "slå søet av eplene" som de sier på Jæren, og på leit etter et toalett kjørte jeg jammen forbi et lokalt bilverksted i Moi sentrum, der det var skikkelig "fredagsstemning" (hele pulten til daglig leder var full av nøkler til biler som skulle leveres ut før helgen).
Han klarte likevel å klemme inn min bil, fikk tatt en etterkontroll, og jeg fikk til slutt den etterlengtede lappen med "null hull", slik at jeg kunne kjøre "lovlig" til Oslo/Østfold.
Takk for praten og laget Gunnar, artig å høre om dine prosjekter og opplevelser, og takk for bladene.
Joda, det var kjekt (men litt kaldt) på formiddagen på Ekeberg, alltid noen å prate med der, og gå rundt å kikke og rote litt i esker og deler.
Var vel ikke allverdens der til Cortina, men moro lell.
Takk til Erik B, som stilte på klubbstanden vår med sin fine Super.
Kom litt sent i gang på søndagen, det var litt rusk i maskineriet (Rakkestad og senere Rudskogen var nok ikke rette plassen for en pollen-allergiker den dagen, samtidig som begge skuldrene knirket kraftig).
Neste gang skal jeg ikke velge Rv22 fra Fetsund og utover, det er jo mer svinger på den veien enn på selv de mest svingete bygdeveiene i Tysvær.
Og til alt overmål havnet "min" kø bakom 2 stykk veimerkings-biler, uten noen særlige forbikjøringsmuligheter, så det tok sin tid.
Fine biler og framifrå folk også på Rudskogen på søndagen, kjekt å se at det kommer flere biler og førere i historisk racing.
Men fikk da med meg Atle's "paradeløp" på søndagen, minner meg om den gangen herr Schumacher herjet i Formel 1, i ensom majestet i front.
Forhåpentligvis blir noen av de andre førerene kvitt "rattrusten" etterhvert, så Atle får litt mer konkurranse.
Det var så vidt det ble noen Ekeberg-tur på meg denne gangen. Min gamle postbil, en Ford Connect, trengte litt deler etter å ha strøket på EU-kontrollen. Jeg skulle hente 2 stykk nye skiltlys til bilen hos Ford på Forus på fredagen (de skulle være på lager), men på lageret var det tomt.
Og en ny (brukt) step-motor til EGR-ventilen måtte jeg helt ned til Egersund for å finne hos en høgger.
Etter litt skruing og litt trøbbel var klokka blitt 1445 på fredagen, og da hadde alle bilmekanikerene i Egersund dratt hjem for dagen, så der var det ingen som kunne ta en etterkontroll for å godkjenne bilen min (var innom på 4 forskjellige verksteder).
Rett før klokken 1600 tok jeg en pause nede i Moi, for å "slå søet av eplene" som de sier på Jæren, og på leit etter et toalett kjørte jeg jammen forbi et lokalt bilverksted i Moi sentrum, der det var skikkelig "fredagsstemning" (hele pulten til daglig leder var full av nøkler til biler som skulle leveres ut før helgen).
Han klarte likevel å klemme inn min bil, fikk tatt en etterkontroll, og jeg fikk til slutt den etterlengtede lappen med "null hull", slik at jeg kunne kjøre "lovlig" til Oslo/Østfold.
Re: Ekeberg og Rudskogen
Vårhilsen i fra Ekebergmarkedet 2019!
Vi gratulerer også Ford Anglia med 60-års jubileum i år! Vi gleder oss til kaken.
Vi gratulerer også Ford Anglia med 60-års jubileum i år! Vi gleder oss til kaken.
Arvelig belastet med Cortina Mk1 1966
Re: Ekeberg og Rudskogen
Ai ai, for en skinnende flott Super
Blir nok enda en god stund til min Lotus skinner såpass i pelsen.
Fine Angliaer, også 3 stykk da gitt, slett ikke verst, og vel fortjent, siden 105E-Angliaen er 60 år i år (time flies when you're having fun ).
Blir nok enda en god stund til min Lotus skinner såpass i pelsen.
Fine Angliaer, også 3 stykk da gitt, slett ikke verst, og vel fortjent, siden 105E-Angliaen er 60 år i år (time flies when you're having fun ).