turteller mk1

Her finnes ikke dumme spørsmål! Det er alltid flere som lurer på det samme.
Post Reply
øyvind arnesen
Posts: 148
Joined: 29.06.2010 9:29

turteller mk1

Post by øyvind arnesen »

Hei igjen,jeg har montert en orginal turteller pluss til jord i min 1963 cortina.den viser 4000 om på tomgang,kan jo vere feil på telleren,men spørsmålet er om den skal koples via voltregulator 5volt? noen som kan svare på dette?
Mh Øyvind
Bertil
Posts: 576
Joined: 24.11.2009 7:49

Re: turteller mk1

Post by Bertil »

Nej, den ska ikke via stabilisator. Det er telleren som ikke er i orden, det er väldigt vanligt. Du får senda inn til en som reparerar, eller finna ut själv hur man gör.
Se her rörande pol vändning, med internt schema: http://www.lotus-cortina.com/electric/convert.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Varning för vissa som "reparerar", dom skiftar kun inmaten så man får dra en extra ledning til coilen.
øyvind arnesen
Posts: 148
Joined: 29.06.2010 9:29

Re: turteller mk1

Post by øyvind arnesen »

Ok,var vel som jeg tengte,får prøve og se på den om jeg kan finne ut av det,ellers takk for greit svar Bertil
MH øyvund
øyvind arnesen
Posts: 148
Joined: 29.06.2010 9:29

Re: turteller mk1

Post by øyvind arnesen »

Hei igjen,jeg hadde en turteller til mk2,som skal vere testet,men da må jeg ompolarisere til minus jord. Det er greit nok, for jeg
skal montere DAB radio i bilen.
Men jeg syntes telleren fra mk 1 er finere,og tengte og bytte om tellerskiva med cortinasymbolet samt viseren.Lurer på hvordan viseren er festet, gjenger el presset rett på akselen.Noen som har kjenner til dette?
MH Øyvind
Bertil
Posts: 576
Joined: 24.11.2009 7:49

Re: turteller mk1

Post by Bertil »

LES om ombygging av turteller til minu jord i link jeg posta ovan...
Post Reply