Har noen der ute en liste over kammer fra Nisse Hedlund i Sverige, til Kent/crossflow-motorene?
Jeg har tatt fram en 1600-motor fra under benken, ifølge selger Midtlien for 10+ år siden så skulle den være fra en mk2 Escort 1600 Sport.
Og det kan godt hende, men ser at toppen er portet, og det er satt inn en omslipt kam, merket NH 1, med ventilløft på ca 10mm
(vanlig GT-kam løfter ca 8,7mm).
Nisse Hedlund kamakslinger til Ford
Re: Nisse Hedlund kamakslinger til Ford
NH1 var en ganska snäll profil nåt i stil med Cosworth A2, googlar du lite så får du säkert nån träff på hur den ska ställas in.
Re: Nisse Hedlund kamakslinger til Ford
Vel, det var derfor jeg spurte her, jeg fant veldig lite info om NH1 på Google,
det eneste som kom opp på et søk nå i kveld var en gammel post fra 2003 på forumet på http://www.fordclubsweden.se" onclick="window.open(this.href);return false; fra en herre ved navn mr Costin (AKA Bertil ):
Siden det er en omslipt kam så er det vel begrenset hvor "vass" den kan være, + ser at det er brukt enkle ventilfjærer også, så kanskje noe i retning av A2, ja.
mr Costin, 2003-10-14, 06:02
"Köp min motor, 1600cc Kent 711M block borrat till 85 mm, 1760cc, maxad topp, Burton race vippor, Burton kåpa, högkapacitets oljepump, 2xWeber DCOE, ca 130 hk, NH1 kam, gått ca 1500 mil, grymt bra bottendrag, byggkostnad ca 35000:-, säljes för 15000:- pga byte till cosworth motor."
Får vel prøve med en mail til Elwa Motor eller til Misab.
det eneste som kom opp på et søk nå i kveld var en gammel post fra 2003 på forumet på http://www.fordclubsweden.se" onclick="window.open(this.href);return false; fra en herre ved navn mr Costin (AKA Bertil ):
Siden det er en omslipt kam så er det vel begrenset hvor "vass" den kan være, + ser at det er brukt enkle ventilfjærer også, så kanskje noe i retning av A2, ja.
mr Costin, 2003-10-14, 06:02
"Köp min motor, 1600cc Kent 711M block borrat till 85 mm, 1760cc, maxad topp, Burton race vippor, Burton kåpa, högkapacitets oljepump, 2xWeber DCOE, ca 130 hk, NH1 kam, gått ca 1500 mil, grymt bra bottendrag, byggkostnad ca 35000:-, säljes för 15000:- pga byte till cosworth motor."
Får vel prøve med en mail til Elwa Motor eller til Misab.
Re: Nisse Hedlund kamakslinger til Ford
Hei. Ring Kjell Walin på Elwa Motor eller Ronwill, der har jeg fått svar tidligere
Re: Nisse Hedlund kamakslinger til Ford
Joda, Kjell Wallin hadde noen data:
NH1
Nettolyft 7,15mm
Duration 285gr vid 0,50mm nocklyft.
Ventilspel insug 0,40mm
Ventilspel avgas 0,50mm
NH1
Nettolyft 7,15mm
Duration 285gr vid 0,50mm nocklyft.
Ventilspel insug 0,40mm
Ventilspel avgas 0,50mm
Re: Nisse Hedlund kamakslinger til Ford
Hei
Sender et bilde av Kjell Wallin, Elwamotors. Han var intervjuet i Klassikerguiden 2006. Jeg kjøpte en kam derfra på slutten av 60-tallet. Vi brukte gjerne benevnelsen Fast road på NH1. Den har verdi noe over GT-kammen.
Sender et bilde av Kjell Wallin, Elwamotors. Han var intervjuet i Klassikerguiden 2006. Jeg kjøpte en kam derfra på slutten av 60-tallet. Vi brukte gjerne benevnelsen Fast road på NH1. Den har verdi noe over GT-kammen.