Kamlager

Her finnes ikke dumme spørsmål! Det er alltid flere som lurer på det samme.
Post Reply
User avatar
s-ludvig
Posts: 363
Joined: 17.01.2010 21:20

Kamlager

Post by s-ludvig »

Noen som har erfaring med bytting av kamlager i blokka?
Hva slags verktøy brukte dere?
Ser for meg at det er tuklete :oops:
s-ludvig
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Re: Kamlager

Post by MLI »

Har ikke gjort dette selv, men har sett bilder av noen "hjemmelagde" verktøy, basert på en gjengestang, muttere, skiver og et par "lagerdrivere" med kon.
Så finnes det også minst 2 forskjellige typer kamlagre, noen er hele, mens andre er det splitt på.

Spørs om ikke du like godt skal la et motorverksted ta den jobben, lagrene blir gjerne litt trangere etter montering, og da må de hones opp igjen til riktig dimensjon.
Bertil
Posts: 576
Joined: 24.11.2009 7:49

Re: Kamlager

Post by Bertil »

Har bytt kamlager flera gånger, dom behöver inte bearbetas efter korrekt montering. Jag har svarvat ett dorn som jag använder för att både trycka ur de gamla och i de nya. Viktigt att tänka på vid montering av de nya är att oljehålen hamnar rätt. Och att lagren hamnar på rätt ställe då dom inte är likadana.
Post Reply