Framskjermer, komplett høyre bakskjerm pluss diverse til MK2

Annonseplass for Cortina/Anglia/Ford/bil-relaterte ting.
Post Reply
Gaute Antonsen
Posts: 3
Joined: 05.01.2018 9:54

Framskjermer, komplett høyre bakskjerm pluss diverse til MK2

Post by Gaute Antonsen »

Jeg har arvet en Cortina MK2 etter besteforeldrene mine som jeg ønsker å få i god stand. Bilen har stått siden 1988, og det er en god del som må byttes.
Jeg er i første omgang ute etter gode framskjermer og hele høyre bakskjerm fra døra og bak. (2 dørs bil)
Hvis noen har 711M 1600 motor og gt-dashbord topp med målere er jeg interessert i det også.
Fordhoffart
Posts: 5
Joined: 28.02.2016 22:00

Re: Framskjermer, komplett høyre bakskjerm pluss diverse til

Post by Fordhoffart »

du kan få kjøpe delebilen min den er rustfri ring 97778460
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Re: Framskjermer, komplett høyre bakskjerm pluss diverse til

Post by MLI »

Du skriver at du trenger høyre bakskjerm?
Er den såpass rusten at hele bakskjermen må skiftes?
(hjulbue og nedre stykke bakfor hjulbuen finnes som rep-plater i England, se http://www.steelpanels.co.uk/category/f ... tina-mk-2/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Expressed har også rep-plater til framskjermene.

Men nye rep-plater koster endel, innen du har dem hjemme (frakt, moms, gebyrer, etc),
og Expressed lager fine ting, men de produserer sine deler i batcher, så det kan bli litt ventetid/noen uker før levering skjer.

Nye originale framskjermer fra Ford dukker opp innimellom, men de begynner å bli dyre (kontakt klubbens delemann, Atle Ramberg på 92258133, eller se eBay).

Så altså, nytt blekk kan skaffes, men det blir ikke helt billig.

Kanskje en ide å høre med han som tilbydde et rustfritt karrosseri her, kanskje noen av delene på det karrosseriet kan brukes på din bil?
Gaute Antonsen
Posts: 3
Joined: 05.01.2018 9:54

Re: Framskjermer, komplett høyre bakskjerm pluss diverse til

Post by Gaute Antonsen »

Er kun rust i hjulbuen, men skjermen et trykt inn etter møte med autovern en gang i tiden, så den må byttes eller rettes. Har sett at ex-pressed steel panels har deler, så jeg får kjøpe der fra om jeg ikke får tak i.
Men tak for tips, jeg skal høre med de :)
Post Reply