Kjøpeflasker med dekkgass for MIG-sveising

Annonseplass for Cortina/Anglia/Ford/bil-relaterte ting.
Post Reply
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Kjøpeflasker med dekkgass for MIG-sveising

Post by MLI »

Kom over en reklame for kjøpeflasker med dekkgass for MIG-sveising (ser ut som det er gassflasker fra AGA som tilbys?),
se https://www.gassautomat.no/flasketyper-og-priser" onclick="window.open(this.href);return false;

Ca 2900,- for en flaske med 11kg gass, og 800,- for å fylle den opp.
tronde
Posts: 62
Joined: 12.08.2014 23:30

Re: Kjøpeflasker med dekkgass for MIG-sveising

Post by tronde »

Det er vel ikke så gale priser, det der. Gassen koster ca. det samme som hos Air Liquide, mens flaska er mye billigere. Air Liqide har komplett regulator med manometer på flaska, mens automaten ser ut til å være uten?

http://albee-webshop.airliquide.com/?Lang=NO" onclick="window.open(this.href);return false;
Jampern
Posts: 221
Joined: 03.06.2010 14:04
Location: Horten

Re: Kjøpeflasker med dekkgass for MIG-sveising

Post by Jampern »

Nå har jeg vært og handlet en slik flaske fra Gassautomat.no. De ligger minst 2000,- under andre "lokale" konkurrenter her i Horten. Og refill koster ca. det samme som hos alle andre. Nå kan jeg levere tilbake den 20kg leieflasken jeg har og betaler 1600,- i året for å leie. Ganske amatørmessige menyer og slikt på automaten, full av skrivefeil etc, så jeg ringte dem og ba dem foreta en språkvask før de slapp neste versjon av programvaren. Litt trøblete med betaling, men det ordnet seg etter et par telefoner og en liten oppdatering av programvaren i automaten. De var hjelpsomme og mer enn villig til å fikse på ting, så jeg har ikke noe å klage på.
tronde
Posts: 62
Joined: 12.08.2014 23:30

Re: Kjøpeflasker med dekkgass for MIG-sveising

Post by tronde »

Er dette flasker med, eller uten regulator?
Jampern
Posts: 221
Joined: 03.06.2010 14:04
Location: Horten

Re: Kjøpeflasker med dekkgass for MIG-sveising

Post by Jampern »

De er uten regulator, men det betyr ikke noe for meg, jeg har allerede på leieflasken som er min.
MLI
Posts: 3295
Joined: 16.11.2009 22:51

Re: Kjøpeflasker med dekkgass for MIG-sveising

Post by MLI »

Da har jeg levert inn min 20 liters flaske med Mison 18 (Argon/CO2) fra Aga/Linde Gas, etter 25+ år med leie av flaske.
Sveiser ikke så mye som før, og den 20 liters flaska begynte å bli litt stor å slepe inn og ut av bilen.
Årsleie 3000kr, fylling 1625kr.

Så hva er alternativene:
-kjøpeflaske fra Jula (fra Strandmøllen i Danmark):
5 liters flaske, Argon/CO2, 200 bar/1100 liter gass, 2499kr, fylling 749kr (flaske uten regulator)
8 liters flaske, Argon/CO2, 300 bar/2700 liter gass, 5499kr, fylling 999kr (flaske med regulator)
-kjøpeflaske fra gassautomat.no (fra Strandmøllen i Sverige):
11 liters flaske, Argon/CO2, 2140 liter gass, 2989kr, fylling 797kr (flaske uten regulator)
Hvis man ikke har en automat fra gassautomat.no i nærheten, kan flasken sendes for kr 250, ifølge reklamen.

**Blir muligens litt feil å kalle det kjøpeflasker på en måte, da det vel egentlig er en 10 års avtale med en engangspris ved oppretting av avtalen, og så betaler man kun for fylling hver gang man fyller/får en ny flaske. (flaskene må inn for ny sertifisering etter 10 år).

Så da ble det ny 11 liters flaske fra gassautomat.no.
Det gikk veldig greit, du velger type gass, og taster så inn navn, mobilnummer og email-adresse på skjermen på automaten, får så en kode pr SMS, og betaler med kort i automaten, riktig skapdør åpner seg og flaska tas med.
Post Reply