Om du synes en Lotus Europa rager for høyt over bakken burde denne være et godt alternativ
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=135187890
Lotus 23
Re: Lotus 23
Du verden, en nobel Noble 23C (kitcar?) fra 1994.
Sikkert en artig Lotus-replika.
Sikkert ikke dumt med den veltebøylen, da har man bittelitt å ta imot med ved en eventuell velt
(selv om man er en veldig god sjåfør, så har man jo ingen garanti for hva andre kan finne på på veien).
Må si jeg tenker litt på det hvis jeg en sjelden gang ser en 30/50-talls åpen hot rod langs veien, der sjåføren gjerne sitter uten bilbelte og uten noen form for veltebøyle...
Lurer jo litt på hvordan selger fikk norske skilt på den, kanskje en svenskeimport?
Det finnes vel neppe en norsk typegodkjenning for en slik bil hos Biltilsynet?
Og hvis man bygget en kitcar i Norge på den tiden, så skulle vel muligens den gjennom en krasjtest også?
Tøff bil i bakgrunnen på bildet også, ser ut som en MGA reserbil, kanskje en sjelden MGA Twin Cam?
Sikkert en artig Lotus-replika.
Sikkert ikke dumt med den veltebøylen, da har man bittelitt å ta imot med ved en eventuell velt
(selv om man er en veldig god sjåfør, så har man jo ingen garanti for hva andre kan finne på på veien).
Må si jeg tenker litt på det hvis jeg en sjelden gang ser en 30/50-talls åpen hot rod langs veien, der sjåføren gjerne sitter uten bilbelte og uten noen form for veltebøyle...
Lurer jo litt på hvordan selger fikk norske skilt på den, kanskje en svenskeimport?
Det finnes vel neppe en norsk typegodkjenning for en slik bil hos Biltilsynet?
Og hvis man bygget en kitcar i Norge på den tiden, så skulle vel muligens den gjennom en krasjtest også?
Tøff bil i bakgrunnen på bildet også, ser ut som en MGA reserbil, kanskje en sjelden MGA Twin Cam?
Re: Lotus 23
Denne har lite med Lotus å gjøre, ingenting med Noble å gjøre og svært lite med Ford å gjøre også.
Den er bygget på et kit fra Martyni, - med Alfa Romeo drivverk. Det er lite som vitner om rørramme.
I følge registreringen er den svært lett!
Hvordan den har blitt registrer som en Noble er jo litt rart men dersom den har vært på skilter og godkjent i EU
så skal den jo uansett kunne registreres i Norge.
Her er bilen før den kom hit (litt nede på siden er bilder og detaljer):
https://www.locostbuilders.co.uk/viewth ... =printable
Det finnes mange kopier av Lotus variantene som er bygget på rørramme. De fleste har noe av opprinnelsen
i seg, - denne har vel kun skallet som likner og Colin Chapmans mantra: vekt!
https://photobucket.com/gallery/user/Sa ... cGc=/?ref=
Her ser man orginalrammen ett minutt eller to ut i videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=voelMATidc0
Den er bygget på et kit fra Martyni, - med Alfa Romeo drivverk. Det er lite som vitner om rørramme.
I følge registreringen er den svært lett!
Hvordan den har blitt registrer som en Noble er jo litt rart men dersom den har vært på skilter og godkjent i EU
så skal den jo uansett kunne registreres i Norge.
Her er bilen før den kom hit (litt nede på siden er bilder og detaljer):
https://www.locostbuilders.co.uk/viewth ... =printable
Det finnes mange kopier av Lotus variantene som er bygget på rørramme. De fleste har noe av opprinnelsen
i seg, - denne har vel kun skallet som likner og Colin Chapmans mantra: vekt!
https://photobucket.com/gallery/user/Sa ... cGc=/?ref=
Her ser man orginalrammen ett minutt eller to ut i videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=voelMATidc0