Autovis 2018
Autovis 2018
Dukket opp et par fine biler på Autovis i Tromsø i dag.
Tre 1966-modeller på rekke og rad
Last edited by ygz on 26.08.2018 14:42, edited 1 time in total.
1966 Mk1 1500 deluxe (1985-2018)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
- Åge Salomon
- Posts: 3259
- Joined: 21.11.2009 16:52
- Location: 7670 Inderøy
Re: Autovis 2018
Flott!
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Re: Autovis 2018
Nå som bildeopplastingen fungerer som den skal (stor takk til Admin!) – litt flere bilder:
1966 Mk1 1500 deluxe (1985-2018)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
- Åge Salomon
- Posts: 3259
- Joined: 21.11.2009 16:52
- Location: 7670 Inderøy
Re: Autovis 2018
En veldi liten detalje; men fint med snellkvit gearstangknort mot svart interiør.
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Re: Autovis 2018
Fine biler
Min bil: Anglia 1961, Allardette inspirert bil med Milton Race preparation utstyr, Zetec 1.8 motor.
Re: Autovis 2018
Veldig fine biler, ja!
Husker da jeg hadde 66GT selv, den hadde et veldig tight og fint understell, med bl.a. Leda fjærbein foran og 2-delte senkeklosser bak.
Klubbmedlem Terje Hauge sa den gang: "Her er det ikke bilen som krenger, her er det passasjerene som krenger"
Og da Kjell og Terje kjørte min gamle GT fra Klepp til Ford-treff på festningen i Halden, var det Kjell som kjørte hele veien.
Han koste seg såpass mye bak rattet i den bilen på den turen at Terje ikke fikk slippe til som reservesjåfør
Den mere "tettstegede"/kjappere styresnekka på mk1 GT var det som gjorde hele bilen synes jeg, den ga litt kvikkere styrerespons.
Husker da jeg hadde 66GT selv, den hadde et veldig tight og fint understell, med bl.a. Leda fjærbein foran og 2-delte senkeklosser bak.
Klubbmedlem Terje Hauge sa den gang: "Her er det ikke bilen som krenger, her er det passasjerene som krenger"
Og da Kjell og Terje kjørte min gamle GT fra Klepp til Ford-treff på festningen i Halden, var det Kjell som kjørte hele veien.
Han koste seg såpass mye bak rattet i den bilen på den turen at Terje ikke fikk slippe til som reservesjåfør
Den mere "tettstegede"/kjappere styresnekka på mk1 GT var det som gjorde hele bilen synes jeg, den ga litt kvikkere styrerespons.
Re: Autovis 2018
Cobra classic-seter er gode mot “passasjerkrenging”.
Pussig forresten av Cortina Lotus ikke har tettstega styresnekke. Den har samme utveksling som deluxe.
Pussig forresten av Cortina Lotus ikke har tettstega styresnekke. Den har samme utveksling som deluxe.
1966 Mk1 1500 deluxe (1985-2018)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
- Åge Salomon
- Posts: 3259
- Joined: 21.11.2009 16:52
- Location: 7670 Inderøy
Re: Autovis 2018
Spørs om den går såpass fort vettu,at den bli skummel med kort styring......
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80