Skal ikke hevde å forstå noe særlig finsk, men her er det definitivt noe muffens:
1,77 meter brei og 1,8 tonn tung 1983 Anglia med 4,2 L sylindervolum?!?
Projektiksi tervekorinen 67 mallin Anglia.
1000 cc kone purettuna . myyn tarjousten perusteella aika -/ säilytysongelman vuoksi.
Tekniset tiedot
Käyttöönotto: 1983
Katsastettu: 24.11.2016
Väri: Valkoinen
Moottoritilavuus: 4 230 cm³
Henkilömäärä: 5
Leveys: 1 770 mm
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Ford_Angl ... ?ca=18&w=3
Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
1966 Mk1 1500 deluxe (1985-2018)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
- Åge Salomon
- Posts: 3259
- Joined: 21.11.2009 16:52
- Location: 7670 Inderøy
Re: Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
Ein rimele brutal motor å ei bra egenvekt ja.....
Kansji det e inlagt blylodd?
Volvo 940stasjonvogn fikk det,fer å oppnå et eller anna "Ola Donk" krav ang vekt.
Kansji det e inlagt blylodd?
Volvo 940stasjonvogn fikk det,fer å oppnå et eller anna "Ola Donk" krav ang vekt.
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Re: Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
Det ser vel ikke akkurat ut som om den Angliaen skulle ha en 4.2 liters Jaguar rekkesekser, da må den isåfall ha rimelig kraftige fjærer foran, den ser jo ikke akkurat senket ut
- Åge Salomon
- Posts: 3259
- Joined: 21.11.2009 16:52
- Location: 7670 Inderøy
Re: Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
Jadu. Sjer jo heller ut som motor`n mangle,ang klaring hjul/skjerm.....
Men ja, en Double Six oppi den motorrommet....Da hadd den "sætt sæ bra på fjerin" ja....
En "smule" forlengelse av fronten hadd nok meldt sæ å..... Ein V12`er krev sin plass.....
Men ja, en Double Six oppi den motorrommet....Da hadd den "sætt sæ bra på fjerin" ja....
En "smule" forlengelse av fronten hadd nok meldt sæ å..... Ein V12`er krev sin plass.....
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Re: Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
Var på Anglia @ Ace cafe i fjor sommer. Der var det blant annet en Anglia med Rover V8. Ikke vakkert men rått
Min bil: Anglia 1961, Allardette inspirert bil med Milton Race preparation utstyr, Zetec 1.8 motor.
Re: Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
Du verden, Rover V8 i Anglia ?! Den burde vel kunne vinne noen "rødlys-grand prix"-er (og Rover V8 veier omtrent det samme som en 2.0 OHC).SveinF wrote:Var på Anglia @ Ace cafe i fjor sommer. Der var det blant annet en Anglia med Rover V8. Ikke vakkert men rått
- Åge Salomon
- Posts: 3259
- Joined: 21.11.2009 16:52
- Location: 7670 Inderøy
Re: Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
Follebumafian va vel igang/montert V8 Rover motor i ein Mk2. Om det vart follførd veit æ ikke.
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Re: Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
Hehe. Må rote i bunken med gamle Classic Ford Magazine. Der var det en historie for noen år siden om en Anglia som raste forbi en Lamborghini Diablo på bane. Hunsker ikke hva den hadde under panseret, men det var nok en stor turbo med i spillet...
1966 Mk1 1500 deluxe (1985-2018)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
Re: Eksotiske Anglia-spesifikasjoner
Noen ganger har det jo litt med sjåføren som haler i kringla også
For noen år siden var jeg på Spa-banen i Belgia og så på historisk racing.
På den banen pleier de fleste sjåførene å bremse ned bittelitt på enden av start/mål-langsiden, før de kjører opp den bratte og svingete bakken gjennom Eau Rogue-svingen.
Derfor la jeg spesielt merke til en blå Anglia, som du aldri så bremselysene på
Bak rattet i den bilen satt den meget erfarne sjåføren Mark Hales.
Han dro forbi alle de andre opp den bakken/svingen i sin lille Anglia, han kjørte/driftet opp hele bakken med full 4-hjuls skrens på bilen.
Da har du en dyktig og modig sjåfør!
For noen år siden var jeg på Spa-banen i Belgia og så på historisk racing.
På den banen pleier de fleste sjåførene å bremse ned bittelitt på enden av start/mål-langsiden, før de kjører opp den bratte og svingete bakken gjennom Eau Rogue-svingen.
Derfor la jeg spesielt merke til en blå Anglia, som du aldri så bremselysene på
Bak rattet i den bilen satt den meget erfarne sjåføren Mark Hales.
Han dro forbi alle de andre opp den bakken/svingen i sin lille Anglia, han kjørte/driftet opp hele bakken med full 4-hjuls skrens på bilen.
Da har du en dyktig og modig sjåfør!