65 GT i garagen.
Re: 65 GT i garagen.
se der ja, fått gjort litt igjen. det er topp
blir jo lit kapp fra buer osv , det er greit står og bruke til å finne rette instillinger og trene litt på sveisinga.
ja jeg må vel oppover en tur igjen snart får vel legge noen larver på den doningen, men er jo ikke noe reser på den sveisinga jeg heller.
men den blir nok knall når den er ferdig. er jo et bra utgangspungt.
blir jo lit kapp fra buer osv , det er greit står og bruke til å finne rette instillinger og trene litt på sveisinga.
ja jeg må vel oppover en tur igjen snart får vel legge noen larver på den doningen, men er jo ikke noe reser på den sveisinga jeg heller.
men den blir nok knall når den er ferdig. er jo et bra utgangspungt.
Re: 65 GT i garagen.
Da er sveisejobb unnagjort. Sparkling, sliping og lakkering er neste. Bare for lakkerere å melde seg eller om dere vet om noen som lakkerer:D
s-ludvig
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
Re: 65 GT i garagen.
Så kult å se liv i denne tråden igjen! Topp at sveisingen er unnagjort, det er jo en milepel. Stå på, dette blir bra!
Arvelig belastet med Cortina Mk1 1966
- Åge Salomon
- Posts: 3262
- Joined: 21.11.2009 16:52
- Location: 7670 Inderøy
Re: 65 GT i garagen.
Du e igang ijen sjer æ. Bli bra te slutt den bilen.
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Re: 65 GT i garagen.
Her har noen gjort en fin sveisejobb, Svein, det ser jo ut som det nærmer seg lakkering nå?
Atle og Jon Kristian er kanskje 2 kandidater for lakk-jobben?
Atle og Jon Kristian er kanskje 2 kandidater for lakk-jobben?
Re: 65 GT i garagen.
Sakte men sikkert mot mål.
Da har det kommet lakk på bilen og deler blir lakkert og satt sammen.
Da har det kommet lakk på bilen og deler blir lakkert og satt sammen.
s-ludvig
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
Re: 65 GT i garagen.
Dette ser sepnnende ut Svein!
Meget bra jobba, - dette blir flott. Gleder oss til å se den!
Meget bra jobba, - dette blir flott. Gleder oss til å se den!
Arvelig belastet med Cortina Mk1 1966
Re: 65 GT i garagen.
Ser jo flott ut dette, Svein!
Hva blir spec på motor, blir det noen trimming?
Hvor breie er de felgene?
Har alltid drømt om å komme så langt en dag jeg også, må jo være kjekt å ha et nylakkert karrosseri å montere gromdelene på
Hva blir spec på motor, blir det noen trimming?
Hvor breie er de felgene?
Har alltid drømt om å komme så langt en dag jeg også, må jo være kjekt å ha et nylakkert karrosseri å montere gromdelene på
Re: 65 GT i garagen.
Spec på motor blir BCF 2 kam og en topp med større ventiler og kanaler. Forgasser vet jeg ikke sikkert. Det blir ikke 2 dobble, men en 2 trinns stor nok. De finnes jo i 40mm også.MLI wrote:Ser jo flott ut dette, Svein!
Hva blir spec på motor, blir det noen trimming?
Hvor breie er de felgene?
Har alltid drømt om å komme så langt en dag jeg også, må jo være kjekt å ha et nylakkert karrosseri å montere gromdelene på
Har ikke målt felgene, men mener det var 7" som ble sagt. Er brukt på MK1 tidligere, så da blir det vel plass
Du får stå på Magnus så blir det 2 nye biler på neste treff
s-ludvig
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
Re: 65 GT i garagen.
Fine felger
Min bil: Anglia 1961, Allardette inspirert bil med Milton Race preparation utstyr, Zetec 1.8 motor.
Re: 65 GT i garagen.
Takk for det. Blir spennende å se hvordan de tar seg ut på bilen.SveinF wrote:Fine felger
s-ludvig
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
Re: 65 GT i garagen.
SveinF har orden i sysakene, for flere år siden fikk han fra meg spec på dysing av Weber 36/36DCD forgasser for bruk sammen med BCF2-kam i 1500GT motor
(jeg hadde planer om en slik motor til min 66GT som jeg kjøpte fra Rolle Bloom hos Ronwill, tilbake i 2001).
Så altså, her er Ronwills anbefaling for dyser etc for Weber 36/36DCD og BCF2-kam(takk til SveinF ):
HALSRINGAR 27 - 27
SPRIDARE 4,5 - 4,5
E-RØR F30 - F30
LUFTMUNSTYCKE 185 - 175
HUVUDMUNSTYCKE 145 - 165
ACCMUNSTYCKE 70
LÅGFARTSMUNSTYCKE 55
NÅLVENTIL 175
FLOTTØRNIVÅ 5mm
(jeg hadde planer om en slik motor til min 66GT som jeg kjøpte fra Rolle Bloom hos Ronwill, tilbake i 2001).
Så altså, her er Ronwills anbefaling for dyser etc for Weber 36/36DCD og BCF2-kam(takk til SveinF ):
HALSRINGAR 27 - 27
SPRIDARE 4,5 - 4,5
E-RØR F30 - F30
LUFTMUNSTYCKE 185 - 175
HUVUDMUNSTYCKE 145 - 165
ACCMUNSTYCKE 70
LÅGFARTSMUNSTYCKE 55
NÅLVENTIL 175
FLOTTØRNIVÅ 5mm
Re: 65 GT i garagen.
MLI wrote:SveinF har orden i sysakene, for flere år siden fikk han fra meg spec på dysing av Weber 36/36DCD forgasser for bruk sammen med BCF2-kam i 1500GT motor
(jeg hadde planer om en slik motor til min 66GT som jeg kjøpte fra Rolle Bloom hos Ronwill, tilbake i 2001).
Så altså, her er Ronwills anbefaling for dyser etc for Weber 36/36DCD og BCF2-kam(takk til SveinF ):
HALSRINGAR 27 - 27
SPRIDARE 4,5 - 4,5
E-RØR F30 - F30
LUFTMUNSTYCKE 185 - 175
HUVUDMUNSTYCKE 145 - 165
ACCMUNSTYCKE 70
LÅGFARTSMUNSTYCKE 55
NÅLVENTIL 175
FLOTTØRNIVÅ 5mm
Flott. Greit å ha.
Takk til begge
s-ludvig
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
Re: 65 GT i garagen.
Da skjer det noe igjen. Forgasser restaureres. Nye festehoder for pusserarmer og luftdyser på dashbord.
s-ludvig
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
Re: 65 GT i garagen.
Dette blir bra, Svein!
Blir bilen klar til Cortina-treffet?
Blir bilen klar til Cortina-treffet?