Nå kommer det stadig nye drypp i denne føljetongen.
Alle pumper og sylindere må jo overhales og det er jeg godt i gang med. Noe sitter hardere og vanskeligere til enn annet, f eks. clutch slave sylinder.
Her måtte det til en hjemmesnekret avdrager for å få den ut. Men den kom til slutt!
Legger også ved et bilde av motorrom med motoren på plass
-66 Corsair 2000 GT
Re: -66 Corsair 2000 GT
Enda en milepæl: For første gang siden jeg kjøpte bilen, har jeg nå en bremsepedal som ikke går rett i gulvet, men faktisk virker! Ikke helt ferdig bak, da høyre trommel også skal overhales, men i alle fall: Bilen kan nå bremses med å trykke på en pedal !
Re: -66 Corsair 2000 GT
Veldig bra å høre at det er fremdrift på Corsairen!
Vi har altfor få av disse.
Vi har altfor få av disse.
Arvelig belastet med Cortina Mk1 1966
Re: -66 Corsair 2000 GT
I dag ble V4ern turnet av startmotoren. Det er 40 år siden sist!!! Overhalte startmotoren for flere måneder siden men var usikker på innslag og solenoid. Begge deler fungerte ypperlig, og det neste blir å fin-snekre tenning og bensintilførsel.
Re: -66 Corsair 2000 GT
Artig! Bra du holder tråden i gang, vi venter på neste oppdatering!
Arvelig belastet med Cortina Mk1 1966
Re: -66 Corsair 2000 GT
Enda flere ledninger på plass. Nå er det lys i klokkene (burde ha vasket /tørket stlv før jeg tok bildet), startrele virker på nøkkelen, vindusviskere går, baklys i gang. Ikke lenge til en prøvestart. Skal vi si en tid, blir det alt i mellom en uke og et halvt år