Page 2 of 2

Re: -66 Corsair 2000 GT

Posted: 12.12.2023 20:27
by Frode
Nå kommer det stadig nye drypp i denne føljetongen.
Alle pumper og sylindere må jo overhales og det er jeg godt i gang med. Noe sitter hardere og vanskeligere til enn annet, f eks. clutch slave sylinder.
Her måtte det til en hjemmesnekret avdrager for å få den ut. Men den kom til slutt!
Legger også ved et bilde av motorrom med motoren på plass
Corsair motor på plass.jpg
Avdragerverktøy clutchpumpe.jpg

Re: -66 Corsair 2000 GT

Posted: 04.07.2024 16:21
by Frode
Enda en milepæl: For første gang siden jeg kjøpte bilen, har jeg nå en bremsepedal som ikke går rett i gulvet, men faktisk virker! Ikke helt ferdig bak, da høyre trommel også skal overhales, men i alle fall: Bilen kan nå bremses med å trykke på en pedal :D :lol: !

Re: -66 Corsair 2000 GT

Posted: 08.07.2024 11:51
by ebernt
Veldig bra å høre at det er fremdrift på Corsairen!
Vi har altfor få av disse. ;)

Re: -66 Corsair 2000 GT

Posted: 02.10.2024 18:01
by Frode
I dag ble V4ern turnet av startmotoren. Det er 40 år siden sist!!! Overhalte startmotoren for flere måneder siden men var usikker på innslag og solenoid. Begge deler fungerte ypperlig, og det neste blir å fin-snekre tenning og bensintilførsel.

Re: -66 Corsair 2000 GT

Posted: 08.10.2024 19:33
by ebernt
Artig! Bra du holder tråden i gang, vi venter på neste oppdatering! ;)

Re: -66 Corsair 2000 GT

Posted: 15.11.2024 18:54
by Frode
Enda flere ledninger på plass. Nå er det lys i klokkene (burde ha vasket /tørket stlv før jeg tok bildet), startrele virker på nøkkelen, vindusviskere går, baklys i gang. Ikke lenge til en prøvestart. Skal vi si en tid, blir det alt i mellom en uke og et halvt år :lol:
Dashboard corsair GT.jpg