Hei, er det noen som har koblingskjema eller kan fortelle meg hvordan ledningene til vippa skal kobles når man bytter til vekselstrømsdynamo? Dynamo er montert, vippa er fjernet og konvertert til negativ jord. Cortina mk1
Mvh. Øivind
Fjerne vippa
Re: Fjerne vippa
Hei!
Jeg har aldri forsøkt dette, men det ligger en kokebok her: https://www.buysellcortina.co.uk/forums ... onversion/
. Sikkert noen som flere kan verifisere om dette er riktig. Fuse Box er ikke-eksisterende i Mk1 så pass på så du ikke får en nedsmelting..
Jeg har aldri forsøkt dette, men det ligger en kokebok her: https://www.buysellcortina.co.uk/forums ... onversion/
. Sikkert noen som flere kan verifisere om dette er riktig. Fuse Box er ikke-eksisterende i Mk1 så pass på så du ikke får en nedsmelting..

Arvelig belastet med Cortina Mk1 1966
Har ikke gjort dette på en Cortina, men på min Anglia. Som beskrevet kobl sammen de tynne og så de tykke og glem jordledningen
De som bruker ekstra energi på å beholde utseendet og kjøper vekselstrømsdynamo med gammelt utseende, de kan lodde sammen riktige kontakter inne i vippa og fjerne innmaten i boksen og beholde alle ledninger og kontaker as -is.
Det er viktig å huske at man må bytte til negativ jord samtidig og at coilledninger må byttes om. Om man har en GT eller en bil med radio, turteller eller annet elektronisk gøy med pluss til jord, så må disse bygges om for negativ jord
De som bruker ekstra energi på å beholde utseendet og kjøper vekselstrømsdynamo med gammelt utseende, de kan lodde sammen riktige kontakter inne i vippa og fjerne innmaten i boksen og beholde alle ledninger og kontaker as -is.
Det er viktig å huske at man må bytte til negativ jord samtidig og at coilledninger må byttes om. Om man har en GT eller en bil med radio, turteller eller annet elektronisk gøy med pluss til jord, så må disse bygges om for negativ jord
Min bil: Anglia 1961, Allardette inspirert bil med Milton Race preparation utstyr, Zetec 1.8 motor.
-
Takk for svar, jeg har fikset dette ved hjelp av et koblingskjema og sunn fornuft. Bilen lader som aldri før
Arvelig belastet med Cortina Mk1 1966
- Åge Salomon
Svein F. Lure på at glømt å skriv at svart skal til jord/chassi....,for å slukke ladelampa.
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80