Kanskje tide å starte en ny tråd om småprosjektene på mk1-ern. Det er vel lov å håpe på at det ikke blir så mange tunge løft framover? Kom i alle fall gjennom EU-kontroll uten store problemer i dag, men en toer på oljelekkasje rundt oljepumpa ble det, så må til med å sette på ei ny pakning. Det får en si er å slippe billig fra det.
I dag ble det dessuten rene julekvelden da 1600E-rattet kom tilbake fra JD-Trimming i West Midlands. De har trukket det i nytt, svart lær på med grønn søm.
Praktfull håndverksjobb! Kan anbefale disse karene på det varmeste! http://www.jd-trimming.co.uk/Contact_us.html
Da var EU-kontrollen bestått med ny oljepumpepakning. Måtte bytte den "nye" lysbryteren fra den engelske klubben da den hang seg fast og døde. Den manuelle vindusspylerpumpa synger på aller siste verset, så må finne en bedre en. Plastgjengene er helt spist opp. Om noen har en liggende, så ta gjerne kontakt.
Nå er GT-luftfilterhuset levert til sandblåsing og lakkering, så snart kommer bilder av oppgradert motorrom.
Platinum typenr 038 heter det. Glimrende batteri med rette utseende. Blir nødt til å finne ett av same type når dette engang tar kvelden. Det passer perfekt til originalklemma. Og det er topp kvalitet. Etter vinterlagringa trengte det ikke engang opplading. Det var bare å lempe inn, koble til og starte opp!
Det var det jeg hadde mistanke om, går ut fra at du kjøpte det i UK?
Du får samme batteriet med flate poler for Ford også der borte (037), men "batteri-innkjøperen" hos BilXtra-kjeden (Sørensen & Balchen i Oslo) var ikke interessert i å importere hverken 038 eller 037, selv om jeg sa at det er mange Cortina/Anglia/Capri-eiere i Norge som garantert er interessert i å kjøpe et slikt batteri.
Og jada, jeg vet at Tor batterier (og andre) fremdeles kan skaffe det gamle lange original-batteriet, men det har "gammel type" innmat også... (jeg fikk aldri noen av de gamle Sønnak batteriene mine til å vare noe særlig lengre enn 18 måneder).
038 eller 037 batteriet (som fins i England og Danmark, men ikke i Norge) har "moderne" innmat og varer i evigheter, selv uten "vedlikeholdslading", og koster i England ca 500-600 kr, mens det gamle koster 1500-2000 kr.
Har eksakt samme erfaring med Sønnak-batteriene. En dyr og kortvarig affære.
Fikk installer Platinumbatteri mens bilen var i England, ja. Eneste mulige problem med moderne type "innmat" er at batteriene dør over natta, helt uten forvarsel. Kanskje klubben bør prøve en underskriftsaksjon til BilXtra?
Eller kanskje klubben kunne importere et lite parti for salg blant medlemmene våre? Om flere er villige til å forhåndsbetale lot det seg kanskje gjøre?