Fersk Cortina eier.

Vis oss hva du holder på med i garasjen!
Post Reply
Helge

Fersk Cortina eier.

Post by Helge »

Endelig inne på forumet!
Tenkte jeg fikk fortelle litt om meg selv og min trang til Engelske biler.
Jeg er pensjonist og har to Cortina sønner, Kjetil og Roy Odden.
Jeg kjøpte min første veteranbil i 84 helt opprustet Morris minor, blev ingenting av.
Ventet noen år så blev det en 57 moddel MGA soldt i 2007,Har også hatt Austin Healy Sprite
MG Magnette ZA Triumph GT6 og Austin mini. Har nå en 66 modell MGB tattover fra USA i
Juli 2008 og registrert på meg i oktober samme år.
Så blev jeg etterhvert smittet av mine sønner og Follebu jengen og av miljøet i Cortina klubben så jeg var på utkikk etter et rimelig MK1 projekt, men så ringer Morten M og sier nå har jeg bil til deg. det viste seg og vere en 68 mk2 som hadde stått lenge men var rimeliggrei med rust, jeg overtok den og begynte og nøste litt om historien på den.
Den var rimelig grei, bilen var produsert desember 67 og solgt til første eier den 2 Februar i68.
Han hadde bilen til han døde i 83 siden har den stått parkert til høsten 2009 da den blev drattfram og rengjort for salg, så nåstår den på roterommet mitt i Øyer. Bilen som er en MK 2 1300 De lux har bare 48000 så det skulle vere litt igjend enda. Har plukket den helt ned og er på tur opp igjend snart klar for lakkering, tror kanskje jeg kan få skilt på den i løpet av høsten.

Hilsen Helge Odden

66MGB
68 Cortina MK2
2003Zusuki 2,5l v6
Åge Salomon

Re: Fersk Cortina eier.

Post by Åge Salomon »

Gratulerer Helge, me å registrer dæ i Forumet! Du snakka om, at du ønska å registrer dæ,å innpå å skriv litt.
Flott! Fer du e den Helge æ tenke på? Prata en del med deg på Cort.treffet, + at du å ein kar te, va med å satt på hos mæ på Lørdagens kjøretur. Stemme e denne?
Vesst du e den gubben, så syns æ du va en va en trivele gubbe. Artig å bli kjent med dæ å "Follebumafian".
Æ har hatt besøk tå Eilif E. Han kom igår ættmeddag, å kjørd no idag videre te Mo i Rana å slekta si der oppi.
Vi har jabba tøv å skjit å drykki brennvin å flira! :lol: Med andre ord: Hadd det trivele. :)

Du får ha en rettele fin såmmår, åsså må du kos dæ myttji me Cortina`n din. Åsså må du hæls åt "stakkalongan"! :lol:

Hilsen
Cortinakaill`n på Røra.
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Helge

Post by Helge »

Hei ÅGE!

Stemmer det det var den gamle gubben som var med på lørdagens kjøretur med innlagt sving kurs og en skikkelig regnskur i Holmestrand. Jobber litt Cortina nesten hver dag men må nå ta bakakslingen på MGBen da den har begyndt og legge igjend oljeflekker på garasjegulvet.

Hilsen Helge
Har foresten hatt besøk av yngste sønnen Roy i dag han måtte i garasjen min og se om Cortina-en sin.
Kjetil

Post by Kjetil »

Hei fader, artig å se at du har kommet deg inn, og velkommen. :D
Åge Salomon

Post by Åge Salomon »

Kjempesnedig å hør ifrå dæ.
"Gamle gubben" du liksom..... E itt gamlar enn ka`n sjøl føle sæ. Syns du e en snedig gubbe æ.
Ja,gamle bila trøng stell å omsorg. Men da går dæm bættere langt å ja! :lol: ;)
Har hatt ei stund i garagen i ættmedd æ å. Hadd me ei stor firkanti bøtt me smådela ifrå`n Eilif da æ kjørd heim frå treffet. Har sortert delan i div små eska å beholdera. Meir oversektle å ha det sånn. Ann Mari sei at æ en "pettimakar".
Javel,så e æ vel det da. Men æ e no så so`n. Får itt te å jørrå nånteng vesst æ har e`rotåt irondt mæ.
Vi tekstes meir. Må in å vårrå litt sosial ilame "sjøla" å sju. Hepp`s! :mrgreen:

Hilsen Cortinakaill`n på Røra. ( Som fann en så godt som ubrukt original Cortina`lighter oppi den store bøtta. Funka jol`n å)
1966 Cortina 1500 Deluxe
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Jan-Ivar

Post by Jan-Ivar »

Oppdaget at Helge var inne på forumet med en mk2 i 2010.Bilen så jeg ble lakkert Dragoon rød. Ble fin!
Dette er sannsynligvis fargen jeg har på min mk1-66. men jeg finner ikke noen blandings kode..
Hjelp å få?
Åge Salomon

Post by Åge Salomon »

Æ har itt sjett ætti, men har du kika inom "Teknisk database" her på Forumet? Kan liggi nå sånt der.
1966 Cortina 1500 Deluxe
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
MLI

Post by MLI »

Jan-Ivar wrote:Oppdaget at Helge var inne på forumet med en mk2 i 2010.Bilen så jeg ble lakkert Dragoon rød. Ble fin!
Dette er sannsynligvis fargen jeg har på min mk1-66. men jeg finner ikke noen blandings kode..
Hjelp å få?
Fords fargekode for Dragoon Red er CU.
Finn en lakkleverandør som har lakk fra PPG, de har fremdeles Fords gamle fargekoder i sitt system, og kan fremdeles blande disse.
Post Reply