Hei! Jeg har et problem med vinduspussere på en 64 MK1. De parkerer på topp av ruten hver gang man skrur av, ikke på bunn som de skal gjøre.Skrur jeg av når de er nede, går de likevel til toppen før de parkerer.
Jeg så en gammel tråd her om en som hadde problem med at de ikke stoppet i det hele tatt. Mine parkerer, bare på feil sted. Skrur jeg av tenningen stopper de med en gang, og blir stående. Det er montert en uoriginal bryter med to kontakter.Den originale bryteren med pumpe virker ikke lenger, også den har to kontakter. Feilen har vært der så lenge jeg har eid bilen. Håpet at noen her hadde gode tips for feilsøking.
MK1 vinduspusser problemer
Re: MK1 vinduspusser problemer
Hvis de stopper på samme sted oppe hver gang er det vel bare å ta av pusserarmene i den posisjonen og flytte dem på splines'en ned til riktig stopp-posisjon?
Men, da ville de vel gått for langt i utgangspunktet.. Dette hørtes litt rart ut ja.
Vinduspussermotor til høyrerattet bil? (Der går vel pusserne motsatt vei)
Men, da ville de vel gått for langt i utgangspunktet.. Dette hørtes litt rart ut ja.
Vinduspussermotor til høyrerattet bil? (Der går vel pusserne motsatt vei)
Arvelig belastet med Cortina Mk1 1966
Mener det er en printplate med slepekontakter inne i pussermotoren. Om den plata har vridd seg litt kan det jo skje slik. Her er jeg litt på tynn is, da jeg aldri har spretta mk1 pussermotor.
- Cortinaterje
Vi "herja" vel litt med dette her
ct
Oppvokst i et Cortinabaksete, på E18 (idag E39) mellom Krsand og Jæren.
Oppvokst i et Cortinabaksete, på E18 (idag E39) mellom Krsand og Jæren.
Takker for tips! Det var kobberbøylen til slepekontakten inne i motoren som hadde forskjøvet seg.
Fint når ting løser seg.