Hva skal du bruke det til ?? Ingen vits å putte på ting bare for det er tøft mener jeg. Wilwood calipere har som oftest ikke støvtetning, egner seg derfor dårlig til 'bruksbil'. Av samme grunn vil de ofte ikke bli godkjent hos BT. Ventilerte skiver fra 2,8 i Capri holder mer enn nok, du klarer aldri å kjøre så fort med en Mk2 at ikke det holder. Jeg selger nye skiver, Gt calipere og spacersett til caliper. Dette koster bare brøkdelen av et Wilwood oppgraderingssett. Bremsekraftforsterker hadde jeg gitt F... i. Evt bygge inn noe fra en nyere bil. Alt det gamle originale Cortinagreiene er utslitt og ureparerbart dessverre
Det er mye fancy utstyr hos Burton og andre steder det går an å blakke seg på.
Kan være lurt å tenke litt prioriteringer. Om du skal legge penger ned i bilen, tenk på
hva som vil gi mest effekt for pengene, uten å begrense hvordan bilen kan brukes og
uten å ødelegge originalpreget og gjensalgsverdien. Mye stasj som selges er av variabel kvalitet,
annet er utviklet for løpsbiler og lite praktisk på veien.
Polyuretanforinger er definitivt verdt investeringa. Kanskje et oppgradert stabstag foran, men
dyrere ting som coilovers er for spesielt interesserte som kjører på bane holder seg langt unna norske fylkesveier.
På bremsesida finnes det bremsekraftforsterkere for ettermontering. Jeg har en slik remote-enhet
i min bil. Det funker bra og gjør en merkbar forskjell, men lager jo litt mer rot i motorrommet også.
Uansett kan den plukkes bort og bilen føres tilbake til rein muskelbrems på et øyeblikk.
Om bilen vinterlagres og blir stående mye i perioder kan det være lurt å investere i DOT5 bremsevæske.
Det må i tilfelle gjøres i forbindelse med en full overhaling av bremsesystemet, for væsken må ikke blandes
med andre typer. DOT5 kan spare deg en god del vedlikeholdsarbeid over tid.
Ellers er vi så heldige at Ford ‘ferdigtrimma’ bilene fabrikken. Ikke så voldsomt mye å hente på å modifikasjoner
sammenlignet med andre britiske biler fra 60-tallet. Det meste holder og hvis man trenger mer, kan man alltids hente
det fra litt større, sterkere og nyere ford-modeller.
Ja her var det mye fornuftige svar må jeg si Det er slik det er med oss ungdommen da vettu hehe
Det jeg har sett etter er jo selvfølgelig bare ett sånn street kit, ikke noe racing men hvis sånn Capri sett kan brukes,så ville jeg gjerne ha kjøpt et sånn sett av deg,men hvordan blir det med hjulbolter da?
Må få tak i noen som er lengre?
Jeg kjører MK2 ben på min Anglia der jeg bruker M16 caliper med bredda caliper og ventilerte skiver fra Capri 2.8i
Dette fungerer godt og BT er fornøyd med oppsettet.
Ved bruk av dette oppsettet måtte jeg ta bort bakplaten og massere festebrakettene for caliper med pusseskive for at bremseskive skulle få plass.
Gamle bilder. Ben er oppgradert til GAZ modifiserte ben og skivene er byttet til skiver med spor og hull i
Min bil: Anglia 1961, Allardette inspirert bil med Milton Race preparation utstyr, Zetec 1.8 motor.