Retropower-gjengen er i gang med Cortina mk1, jo, det kan jo bli en fin bil.
Og selvfølgelig:
I England starter jo enhver garasje-seanse med at man lager seg en kopp te, noe annet ville vært uhørt!
Jeg har vært på Cortina-treff i England på en steikende varm augustdag, og blitt tilbudt en kopp varm te, jippi!
Synes vel at Retropower har gjort det litt vanskelig for seg selv her, hvorfor finne opp kruttet 2 ganger, når tilgjengelige og utprøvde deler allerede finnes på markedet i UK?
De har puttet inn en Duratech-motor i mk1 Escorten til Gordon Murray tidligere, så de bruker vel noen av triksene de lærte da.
Men:
-Hvorfor stresse med tørrsump-smøring, som krever plass til ekstra oljetank etc?
Det ser og høres litt ekstremt ut. De skal vel antagelig ha tannstang-styring likevel, da er det vel ikke noe trøbbel med plass/klaring til vanlig bunnpanne?
-Hvorfor lage egne "tårn" i innerskjermene foran? Retro Ford lager jo sitt eget tannstang-sett, som ikke krever noen ombygging av innerskjermene.
Retropower kunne sikkert spart seg litt arbeid her ved å handle litt hos Retro Ford.