Har noen gearkasser liggende ,lurer på hva dem passer til.
Det er 120 E ,3034 E og 113 E.
Gearkasser
Re: Gearkasser
113 E er nok en 3-rail girkasse, med lang spak og standard utveksling, til en mk1 Cortina 1200 (og 1500).
120 E er en 3-rail girkasse til en 1963-65 Corsair (burde også passe på mk1 Cortina), muligens også med en kort spak/GT-overføring/remote?.
3034E er til en standard 1968 mk2 Cortina 1300, en 3-rail kasse med lang spak.
Ellers finnes det også girkasse-info og bilder på websidene til Burton i England, se bl.a.
http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
120 E er en 3-rail girkasse til en 1963-65 Corsair (burde også passe på mk1 Cortina), muligens også med en kort spak/GT-overføring/remote?.
3034E er til en standard 1968 mk2 Cortina 1300, en 3-rail kasse med lang spak.
Ellers finnes det også girkasse-info og bilder på websidene til Burton i England, se bl.a.
http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Gearkasser
Takker for raskt svar.
Er det noen som er intresert i kjøp så si fra.
Er det noen som er intresert i kjøp så si fra.
Re: Gearkasser
Hei !
Jeg kan være interessert i å kjøpe ei kasse, men må vite at den passer til en 66GT.
Vet du noe om tillstand på gearkassa ?
Ring meg gjerne på 90 69 68 63
Jeg kan være interessert i å kjøpe ei kasse, men må vite at den passer til en 66GT.
Vet du noe om tillstand på gearkassa ?
Ring meg gjerne på 90 69 68 63
Re: Gearkasser
Vet ikke tilstanden på kassene,de fulgte med min 66GT.Er sikkert noen på forumet som
vet om noen passer til din GT.
vet om noen passer til din GT.
Re: Gearkasser
Selve girkassen på en 66 mk1GT er akkurat den samme som på en 113E mk1 1200/1500 & 120E Corsair 1500 (og utvekslingene er også de samme).
Forskjellen er bare girspaken/giroverføringen, men den kan flyttes fra kasse til kasse.
Men hvis man først skal overhale en girkasse til en 66GT, så ville jeg fått tak i en 3-rail 2000E-kasse fra en 1967/68 mk2 Cortina GT/Escort Mexico/Twin Cam, og bygd om denne litt for bruk i 66GTen (2000E-kassen har tettere utvekslinger, den har ikke den store avstanden/forskjellen mellom 2. og 3.gir). Da må man ta det bakre huset + en lagerholder + noen deler til fra mk1-kassen og sette dette over på 3-rail 2000E-kassen.
Det kommer sannsynligvis en artikkel om dette i et av de kommende medlemsbladene.
Forskjellen er bare girspaken/giroverføringen, men den kan flyttes fra kasse til kasse.
Men hvis man først skal overhale en girkasse til en 66GT, så ville jeg fått tak i en 3-rail 2000E-kasse fra en 1967/68 mk2 Cortina GT/Escort Mexico/Twin Cam, og bygd om denne litt for bruk i 66GTen (2000E-kassen har tettere utvekslinger, den har ikke den store avstanden/forskjellen mellom 2. og 3.gir). Da må man ta det bakre huset + en lagerholder + noen deler til fra mk1-kassen og sette dette over på 3-rail 2000E-kassen.
Det kommer sannsynligvis en artikkel om dette i et av de kommende medlemsbladene.