2,0 pinto i Mk 2.

Vis oss hva du holder på med i garasjen!
Post Reply
arnbar

2,0 pinto i Mk 2.

Post by arnbar »

Da var'n 2 litern der,og går det gjør den.Med spesial kompetanse fra Follebu tilstede for å koble kabler osv.[litt med det da det det er første gang det surrer en pinto i den bilen]er det ingen sak.Helt utrolig hva herrene Morten Midtlien og Roy Odden fikk unna på få timer.Undertegnede fikk bekreftelse på mange spenningsmomenter i dag.Motoren som er nyoverhalt med mye nytt inni seg,viste lovende takter,fullt oljetrykk på tomgang,selv etter oppnådd driftstemperatur,ingen lekasjer og en kjempeflott gange og at alle innstrumenter og målere i GT dashbordet fungerte ,var heller ingen ulempe.Det hele toppet seg med nytelsen av gromlyden av selvbygd eksosanlegg.Fikk bekreftelse på at jeg er i rute til kommende Cortina sesong.Gleder meg enormt. :D :D :D
MLI

Re: 2,0 pinto i Mk 2.

Post by MLI »

Slett ikke verst Arne, gratulerer!
Kommer du på treffet med denne fine bilen?
arnbar

Post by arnbar »

Takk,ja det har vel vært planen å kjøre til treffet med Mk 2ern.men man visste liksom ikke helt før jeg fikk de svarene jeg fikk i går.Da det kun gjenstår litt innredningsarb.+++mener jeg med å være godt i rute i forhold til Cortinatreffet.Har forøvrig tenkt å moblisere noen nææære slektninger for å få med Anglia;n og Mk 1ern også,men Mk 2ern er det 50 års aldersgrense for å få kjøre,ha ha :lol: :lol:
Åge Salomon

Post by Åge Salomon »

Kjempeartig at det gjekk så greitt å få igang 2ltr`n.
Å som du sjøl sei,så har du alt under kontroll for å få bilen ferdig te treffet.
Som æ sa te dæ, så vil æ slå følge med dåkk på turen te treff.
Ein liten bakdel: Du kjem vel te å kjøre ifrå mæ med "råskinnbilen" din. :lol:
Lykke te med det som gjenstår tå arbeid på bilen.
Vil du ha hjølp tå en "klabbsmed" med et eller anna,så "sle du på trå`n". ;)
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Post Reply