Jeg er litt i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre
1. Tectylere den på nytt - slik at den blir sånn den var når den var i trafikk sist (er jo historisk korrekt det også )
2. fjerne all tectyl og lakekre den opp under - dvs tilnærmet factorylook (kanskje t.o.m. bare grunning i mellomakseltunnellen og stadig mindre lakk mot midten av bilen) = tilnærmet historisk korrekt fra produksjonen
3. la den være slik den er. = historisk korrekt med alle bruksspor da begge alternativene over jo er å endre historien.
Jeg er såpass heldig at jeg IKKE trenger denne bilen for å kjøre med, slik at jeg er interessert i å IKKE legge flere kilometer på telleren = Trailerqueen, slik at rustbeskyttelsen er mere for historikken enn for beskyttelsen. Bilen oppbevares innendørs i airchamber og blir vel plukket ut av låven annethvert år/årlig og kjørt noen hundre meter for å få en viss bevegelse i bremser / clutch etc.
Personlig er jeg ikke noen tilhenger av tectyl på veteraner som allikevel bare går på sommeren, synes det er penere med lakkert understell, men her er jo det å fjerne tectylen også det samem som å fjerne litt av historikken på bilen
Så innspill på dere synes om de 3 alternativene hadde kanskje hjulpet meg å ramle ned på en avgjørelse