Det var mye forskjell ja fy f... så iriterende får håpe fargen min stemmer bedre enn det der kjøpte lakk for ca 8 år siden god gammel altså

Mvh A Lia.
Du fikk muligens ikke med deg detteJon Kristian wrote:Ermine white er i utgangspunktet en farge som er litt vel mye eggeskallfarget etter min smak. Som en del her har fått med seg,så driver jeg et lakkverksted. Har laget prøve på denne fargen og har testet med klarlakk oppå "tett" farge. Ble ikke gulere. Men noen klarlakker er meget gulaktige. Kan lett lage krøll. Sannsynligheten for at fargene på 60 tallet varierte mye er vel større enn den er i dag. I england brukes det mye PPG på veteranbiler. Det er nok fordi mye eldre farger kan fremdeles blandes. Har brukt litt tid på å sjekke fargekoder fra sent 50 og opp til sent 70 tall. det meste kan lages. Både metallic (kun som 2sjikt) og vanlige farger. Anbefaler å sjekke om det finnes noen lokale lakkeringsverksteder som bruker PPG i Deltron DG serien.
Hvis det skulle bli problemer med dette,så kan Multilakk i Sandnes lage på forespørsel og sende dette.
De fleste verkstedene har nå gått over til lakktyper med høyt tørrstoffinnhold. I disse lakktypene er det ikke lett å finne eldre farger dessverre. På grunn av en dispensasjonsregel som går på at spesiallakkering og motorsykkel er unntatt kravet om vannbasert,så kan jeg fremdeles bruke "gammeldags" lakk. Noe kan enda blandes med blyholdige miksefarger.