67 mk2 prosjekt

Vis oss hva du holder på med i garasjen!
Post Reply
cort67

67 mk2 prosjekt

Post by cort67 »

Hallo
Legger ut noen bilder av mitt Cortina prosjekt. Det er en 67 mod. 1500 Deluxe, kjøpt i Horten denne sommeren. Planen er en full restaurering. Har ingen planer om å beholde den original, så det blir nok en "cortina lotus look" med en trimmet x-flow motor

Her er gliset trillet inn i garagen
Image

Interiøret er ikke akkurat strøkent. Forrige eier hadde satt inn en type 3 gearkasse
Image

I motorrommet var det endel rust som forventet. begge støtdempertårn, i overgang mellom torpedovegg og innerskjerm på begge sider og i front på begge sider. det var fra før satt inn en 1,3 X-flow motor
Image

Her er motorrommet ribbet og sveisingen kan begynne
Image

Forstillingen ble også plukket ned
Image

Her er jeg igang med dempertårnet på den ene siden. Det var ikke rust mot skjermen, så jeg kunne bytte dem uten å fjerne skjermen
Image

Her er den "nye" delen snart på plass
Image

Foran ble det også endel kapping
Image

Etter sveisingen ble motorrommet sparklet og pusset ned før det ble syregrunnet.
Image

Det neste som står for tur er å rustbehandle bilen under foran og å sette på forstillingen, men først skal det gjøres endel arbeide og modifikasjoner med den
-67 Ford Cortina 1500 DeLuxe
Åge Salomon

Re: 67 mk2 prosjekt

Post by Åge Salomon »

Gratulerer med Cortina!
Du er tydlevis allerede godt igang,noe som er trivele å sjå. ;)
:idea: Vil også oppfordre deg til å sende redaktøren i klubben evnt litt historikk om bilen osv. og selvfølgelig bilder og tekst om restaureringen.
Skal vi få et medlemsblad til og "gå irundt" må redaktøren ha tilgang på bladstoff.

Lykke til med restaurering av Cortina. :)

Hilsen formann Åge.
:D
1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
MLI

Post by MLI »

Ser ut som du er godt i gang, det blir nok bil av denne igjen!
Og så ser det ikke ut som det har vært så mange der før deg, det er jo alltid positivt!
cort67

Post by cort67 »

Da er vinteren over og den ble brukt til å bygge en trimmet x-flow motor til projektet mitt
Varmen er kommet her på østlandet så da er det bare å legge seg på plass i garagen og fortsette med rust sveisingen
1 stk. trimmet x-flow
1 stk. trimmet x-flow
-67 Ford Cortina 1500 DeLuxe
MLI

Post by MLI »

Ser bærre lekkert ut, baarp baaaarp :D
Post Reply