Det er en Cortina 1600super 1969 som det satt en 1600 kent Bestemte meg for å bytte ut motoren og understellet mot noe grommere

Det er en bil jeg bruker daglig så karosseriet er ikke strøkent.
Det er min første bil/cortina jeg har bygd bilen fra starten av den er ikke kjøpt.MLI wrote:Dette er jo absolutt interessant!
Kan du fortelle litt om hvilke deler du har brukt, og hvor du kjøpte disse delene?
(dynamo kit, bunnpanne, motorfester, waterrail, vannpumpe, grenrør, innsug/innsprut/ECU, radiator, bensintank/pumpe/swirl pot, etc).
Og ta gjerne med noen flere bilder!
Og: Har du fått dette godkjent hos Biltilsynet? Gjort noe med hjuloppheng/bremser?
jeg har brukt eksos grenrør fra RetroFord http://www.retro-ford.co.uk/shop/node/207" onclick="window.open(this.href);return false;MLI wrote:Enig med Åge, send inn noen bilder og ord om denne ombyggingen til redaksjonen i Cortina-bladet på redaksjon@cortinaklubben.no
Hvilket grenrør har du brukt til eksosen?
(de fleste fra England passer jo ikke til venstrerattet bil, de krasjer med styresnekka)
Hydraulisk brekk er vel ikke helt "etter boka", men du skal kanskje ikke innom tilsynet med dette?
(såvidt jeg vet er kravet i reglene at brekket skal være uavhengig av bilens driftsbrems, dette tolkes vel vanligvis som at brekket skal ha mekanisk overføring og ikke hydraulisk på en gatebil).
Men kjenner du EU-kontrolløren, så ordner vel det seg