Blir bra dette.
Jeg satte i MS i en Cortina i sommer. Brukte Edis. Du har ikke bruk för ledningsnett fra bilen du tar Edis grejerna ifra, du har kun bruk för kontakte og ett stykke ledning så du få byggd ihop det med MS nettet. Ikke en gang tenk på att bruke nett fra donatorbil till MS! Men då du tar ut grejerna fra bilen så pröv å få med så lang bit som mulig fra Edis modulen. Det er två koaxialledningar som går fra den, en till MS hjerna som er signal fra reimhjulsföler og signal fra MS til Edis modul, og den andre går fra reimhjulsföler til Edis modul. Signalene heter PIP og SAW. Det er bra om du kan få til det så att du kan bruka koaxialledning utan att skarva den. Til bilen jeg byggde i sommer tok jeg grejer fra en Fiesta.
Når jeg legger opp MS ledningsnett så bruker jeg signalkabel til industrin. Det finns massevis av kablar, den jeg funnet som jeg liker er 0,5 mm2 og har sorte numrerte ledningar.
Det er ju fint att bruka MS på Z tech, tannhjul og föler er på plass og föler virker med MS.
Kjörer du med spjällhus så ska INTE välja "throttle body" når du programmerer MS uten multiport. Verklig ologisk men så er det.
Jeg bruker kontroll algoritm alpha N, dvs MS bruker ikke signal fra MAP sensor. Hvis du ikke har rört motorn, dvs har orginal kammer eller snälla kammar så kan du bruka algoritmen speed density. Det er også bra att du får koppla ihop alle insugningsrören efter spjällen, ellers får du kraftiga pulser om du ansluter MAP sensorn til kun den ene porten. Samma gjelder för bensintrykksregulatorn. Og pröv att hålla deg unna progressiv regulator. Jeg brukar fra Cosworth 2wd, den er mulig att ansluta med slanger og den er justerbar.
Tenk også på att en cykel i motorn er 2 runder på vevaxeln, så det ska vara 4 injeksjoner av bensin per cykel uansett om du har sekventiellt system eller ikke.
De fleste som bruker MS kjörer med turbo og de inställningarna er ikke brukbara på sugemotor.
Bara för att skryta lite så startade motorn jeg satte MS på i sommer på förste forsök.