Med veldig bra interiør, original 2.0 med atlas bakaksel og original motor (motor ikke i heeelt god stand) var dette utgangspunktet mitt som mitt første bilprosjekt.

Lite rust ellers på bilen, litt i bakplate og bitte litt i hjulbuer bak. Men ikke noe drastisk som haster.
Fikk låne en lokal sandblåstehall og sandblåste motorrommet "selv". Hadde aldri sandblåst før så fikk hjelp av en som gjorde jobben for meg.

Etter sandblåsing så motorrommet ikke like ille ut. Nesten ingen rusthull. Et par små der boksen til varmeapparatet sitter. Disse ble sparklet igjen.

Stjelte mammas garasje og begynte å grunne. Hadde lite penger og valgte å prøve ut biltema sin grunning og lakk etter å ha hørt at det dugde så lenge forarbeidet var gjort skikkelig.

Dette er det fineste bildet jeg har av biltemalakkeringen. Fikk ikke klarlakken helt klar. Sprutet på noen lag, det ble klart og fint. Etter 30 min ble det matt og stygt, prøvde deretter med noen lag til til det ble fint og endte opp matt da jeg kom tilbake neste morgen. Da skjønte jeg hele greie med Biltema. Så... aldri mer.

Så fikk jeg en Ford OHC 2.0 motor fra søskenbarnet mitt som jegg kunne få overhale. Sendte den til syrevasking og var rusten og god da jeg hentet den.

Etter litt honing, sliping, pussing, WD-40 og motorolje, begynte motoren å bli blank

Etter grundig vask med aceton, filler og tannbørster ble den klar til maskering og deretter lakkering

Så begynte jeg med lakkeringen

Forhåpentligvis ferdig med godt resultat

Samtidig som blokka blir fikset med, blir toppen portet, planet og vasket

Kommer mer. Har begynt å sette inn polyforinger, deretter skal bremseanlegget kontrolleres og hjullager.
Noen som har liggende kalipere, klosser og evt bremseskiver som passer, er jeg kanskje interessert i å kjøpe ettersom jeg ikke vet enda tilstanden på det som står på bilen nå.
Lakkert ventildeksel.

Motorfester lakkert.

Her er toppen og ventildekslet satt løst på blokka bare for å få litt helhet i det. PS! Hadde blitt fint med 2stk doble Weber 40 her ja?