Cortinatreff 2015. Jurybedømming av biler
Cortinatreff 2015. Jurybedømming av biler
Først vil jeg takke alle for et kjempefint treff, fin stemning og god vær
Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at konkurransen om fineste bil førte til stor uenighet,misnøye, og har vært mye pratet om i ettertid. Når man, som oss, har en jury som bedømmer bilene, så må det være folk med kompetanse på bil. Juryen skal ikke 'synes' eller 'mene' noe . De skal ha kompetanse slik at de ser forskjell på en god eller dårlig lakk, en rusten eller ikke rusten skjerm. Så har ikke vært tilfelle flere ganger de siste år. Fjoråret friskt i minne, da en ganske strøken tidlig Lotus Cortina ikke fikk være med på lista i originalklassen. I år virket det som om lista var snudd på hodet. En modifisert mk 1 , flere lysår kvalitetsmessig foran de andre vant f.eks ikke modifisertklassen. Det skal ikke være slik at man like gjerne kunnet kaste terning om plasseringene, da kan vi slutte med premiering. Nå har vi fra neste år innført en publikums favoritt. Der er det akseptert at 'rare' avgjørelser taes, det kan like gjerne være den med flest Wundrebaum i speilet, eller den med flest kamerater som stemmer på sin bil. Jeg har hørt noen argumenter for at vi gjør det slik : 'morro at flere vinner' 'Vil ikke stemme på de som har brukt så mye penger', osv. Ha det helt klart : Husein Bolt vinner 100 m på Bislett hvert år fordi han er best ! Det er ikke slik at han litt kalvbeinte som løper inn til 6. plass blir utropt til vinner fordi det er hyggelig at flere vinner !! 'Da vinner jo de samme bilene hvert år', vil noen si. Helt riktig, helt til noen bygger en som er finere ! Har selv fått kjenne hvordan dette virker da jeg stilte med nyrestaurert bil på Cortinatreff i England i 1992. Min bil var i finalen om treffets fineste bil, men ble slått av en som 'pleide' å vinne.... selv om min kvalitetsmessig var finere. Så til neste år håper jeg vi får satt sammen en kompetent jury, hvis ikke bør vi spare pokalpengene.... Atle Ramberg

Re: Cortinatreff 2015. Jurybedømming av biler
Fornuftige ord Atle.
Hørte selv i går kveld "et lite snev" av frustasjon og bittelitt hoderisting av bedømningen.
Skulle ikke ta all verdens tid å lage noen enkle stikkord og retningslinjer de fleste kan forholde seg til.
Hørte selv i går kveld "et lite snev" av frustasjon og bittelitt hoderisting av bedømningen.
Skulle ikke ta all verdens tid å lage noen enkle stikkord og retningslinjer de fleste kan forholde seg til.
- Åge Salomon
Hei,og takk for sist.
Har lest ka du skriv Atle. Å må nok vårrå enig med deg at bedømminga vart litt "feil".
Æ har sjøl vørri ein gong i Juryen for bedømming av biler. Etter denn gongen,har æ sjønnt at det e en ganske krevende jobb/oppdrag å bedømme bilene til våre Cortina`kamerater.
At det vart litt feil, må vel bla æ sjøl ta litt av støyten fer.
Ein av dei tre i bedømmingkomiteen spurte meg om å få prøve å bedømme biler iår.
Alle tre i årets komite er ein del yngre einn oss "gammelkaillan". Dei visste vel hva kriteriene er.
Men har kansje ikke samme erfaringen som oss gammelkaillan.
Men jeg ville prøve og slippe til ungdommen iår på dette oppdraget.
Så litt av skylden må jeg ta. Men slipper vi ikke til ungdommen,får dei aldri lære seg heller.
At vi evnt tar med ungdommene også neste år går an. Men da må vi ha minst ein av gammelkara med. Det har jo vært 3stk i komiteen dei åra jeg har vært med.
Men kansje skal prøve to stk av hver, altså: To ungdommer, og to av gammelkara? Dette tar vi til etterretning for neste års bedømming, og tar ein gjennomgang/prat om, før vi "blinker ut" juryen.
Men Treffet var veldig trivelig. Dåkk e all sammen så trivele å goe menneska,at æ har allerede bynnt å gle mæ te år`s Treff ijen.
Min kjøretur var lang. Ekstra lang, sånn som jeg valgte å kjøre,med besøk hos slekt på bla Magnor. Kjenner det i kroppen idag. Men det gjer itt så my. Fer æ har kosa mæ å hatt det så bra ilame dåkk.
Hilsen Åge "Reodor" and he`s red thunder and lihtning.
Har lest ka du skriv Atle. Å må nok vårrå enig med deg at bedømminga vart litt "feil".
Æ har sjøl vørri ein gong i Juryen for bedømming av biler. Etter denn gongen,har æ sjønnt at det e en ganske krevende jobb/oppdrag å bedømme bilene til våre Cortina`kamerater.
At det vart litt feil, må vel bla æ sjøl ta litt av støyten fer.
Ein av dei tre i bedømmingkomiteen spurte meg om å få prøve å bedømme biler iår.
Alle tre i årets komite er ein del yngre einn oss "gammelkaillan". Dei visste vel hva kriteriene er.
Men har kansje ikke samme erfaringen som oss gammelkaillan.
Men jeg ville prøve og slippe til ungdommen iår på dette oppdraget.
Så litt av skylden må jeg ta. Men slipper vi ikke til ungdommen,får dei aldri lære seg heller.
At vi evnt tar med ungdommene også neste år går an. Men da må vi ha minst ein av gammelkara med. Det har jo vært 3stk i komiteen dei åra jeg har vært med.
Men kansje skal prøve to stk av hver, altså: To ungdommer, og to av gammelkara? Dette tar vi til etterretning for neste års bedømming, og tar ein gjennomgang/prat om, før vi "blinker ut" juryen.
Men Treffet var veldig trivelig. Dåkk e all sammen så trivele å goe menneska,at æ har allerede bynnt å gle mæ te år`s Treff ijen.

Min kjøretur var lang. Ekstra lang, sånn som jeg valgte å kjøre,med besøk hos slekt på bla Magnor. Kjenner det i kroppen idag. Men det gjer itt så my. Fer æ har kosa mæ å hatt det så bra ilame dåkk.

Hilsen Åge "Reodor" and he`s red thunder and lihtning.

1966 Cortina 1500 Deluxe
-77 mod Ford 3600 traktor m/laster
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
Bedømming, ja.
Joda, jeg husker at Åge her lurte litt på det tilbake en gang da jeg var formann, såvidt jeg husker syntes han det var litt rart at det var mye de samme bilene som vant premier hver gang (som Atle sier, så trenger ikke det være noe mystisk med det, annet enn at noen eiere har brukt mye tid og krefter på å lage/bygge fine biler, som kanskje ligger akkurat hakket over de andre).
Så jeg foreslo likegodt at Åge kunne bli med og bedømme bilene på det påfølgende treffet, og han fant nok da ut at det er litt jobb, og ikke alltid like enkelt
Men kanskje vi har kommet dithen nå at det er på tide for styret å lage noen "kjøreregler" for hvordan dette skal/kan gjøres?
Kanskje dele inn i 2 team a 2 personer i hvert team, der 1 har rimelig god greie på Cortina.
Har man da tanker om en eventuell "kompis-dømming", kan man jo la 2 mk1-karer dømme mk2-ene, mens 2 mk2-karer dømmer mk1-ene.
Eller simpelthen ta med på dømme-teamet de som ikke har Cortina med på treffet (eller de som dukker opp i en annen Ford enn en Cortina).
Den andre ytterligheten er å overlate all dømmingen til publikum, det blir jo antagelig demokratisk, men kan også bli litt bingolotto (og eventuelle ambisiøse eiere kan jo da påvirke publikum til å stemme på sin bil...).
Joda, jeg husker at Åge her lurte litt på det tilbake en gang da jeg var formann, såvidt jeg husker syntes han det var litt rart at det var mye de samme bilene som vant premier hver gang (som Atle sier, så trenger ikke det være noe mystisk med det, annet enn at noen eiere har brukt mye tid og krefter på å lage/bygge fine biler, som kanskje ligger akkurat hakket over de andre).
Så jeg foreslo likegodt at Åge kunne bli med og bedømme bilene på det påfølgende treffet, og han fant nok da ut at det er litt jobb, og ikke alltid like enkelt

Men kanskje vi har kommet dithen nå at det er på tide for styret å lage noen "kjøreregler" for hvordan dette skal/kan gjøres?
Kanskje dele inn i 2 team a 2 personer i hvert team, der 1 har rimelig god greie på Cortina.
Har man da tanker om en eventuell "kompis-dømming", kan man jo la 2 mk1-karer dømme mk2-ene, mens 2 mk2-karer dømmer mk1-ene.
Eller simpelthen ta med på dømme-teamet de som ikke har Cortina med på treffet (eller de som dukker opp i en annen Ford enn en Cortina).
Den andre ytterligheten er å overlate all dømmingen til publikum, det blir jo antagelig demokratisk, men kan også bli litt bingolotto (og eventuelle ambisiøse eiere kan jo da påvirke publikum til å stemme på sin bil...).
Kanskje jeg skal være så freidig å si at personlig så syns jeg at Eilif E's mk1 GT var fin nok til å vinne en premie på årets treff, men slik ble det ikke.
Og "for the record" som det heter, så har jeg ikke snakket med Eilif om det, hverken under treffet eller nå etterpå, det er bare min personlige mening.
Og, så lenge vi ikke har noen regler for dette, så blir gjerne bedømmingen opp til hver dommers personlige mening, og det de eventuelt måtte bli enige om i fellesskap.
Det trenger ikke være noe problem, men det hadde nok vært greit med noen enkle regler her.
Det ble meg fortalt i ettertid at "dommerene" i år ønsket å finne biler som ikke var restaurert/hadde vært restaurert.
Det er jo i og for seg greit nok, også Atle R prøvde den varianten et år han var med på bedømmingen, og faktisk vant min grønne 67 mk2 1300 en av premiene det året, bl.a. fordi Atle mente min bil var en av de mest originale/uskrudde mk2-ere på sletta da.
Og "for the record" som det heter, så har jeg ikke snakket med Eilif om det, hverken under treffet eller nå etterpå, det er bare min personlige mening.
Og, så lenge vi ikke har noen regler for dette, så blir gjerne bedømmingen opp til hver dommers personlige mening, og det de eventuelt måtte bli enige om i fellesskap.
Det trenger ikke være noe problem, men det hadde nok vært greit med noen enkle regler her.
Det ble meg fortalt i ettertid at "dommerene" i år ønsket å finne biler som ikke var restaurert/hadde vært restaurert.
Det er jo i og for seg greit nok, også Atle R prøvde den varianten et år han var med på bedømmingen, og faktisk vant min grønne 67 mk2 1300 en av premiene det året, bl.a. fordi Atle mente min bil var en av de mest originale/uskrudde mk2-ere på sletta da.
Smaker er som baken.... Og noen liker mora, andre liker dattera. Hvorfor finne opp kruttet på nytt? Hvorfor ikke ta kontakt med Capri, Granada og M-folket og høre hvordan de gjør det? Kan jo hende at de har noen retningslinjer/kriterier for bedømming av biler som vi kan "arve". Så vidt jeg vet så har Volvo/Amazonklubben nedskrevet statutter for bedømming av biler. Formann Åge har jo også følelser i den retningen. Kanskje han tar kontakt og hører med de?
Eilif
Eilif

1966 Cortina Mk1 1500 GT
1982 Porsche 911 Turbo
1965 Tempo Lett Corvette 300
1965 Tempo Lett Arrow 300
1968 Tempo Lett Corvette 300
1998 Ski-Doo GT 500
2011 VW Touran 2.0 TDI
1982 Porsche 911 Turbo
1965 Tempo Lett Corvette 300
1965 Tempo Lett Arrow 300
1968 Tempo Lett Corvette 300
1998 Ski-Doo GT 500
2011 VW Touran 2.0 TDI
- Åge Salomon
Det kan æ jørrå. Har snakka på tlf fleir gong med formann i Volvoklubben. Så han har æ en grei dialog med. Han skryta tå klubben vårres. "Dere er jo proffe" sa`n.
1966 Cortina 1500 Deluxe
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
-96 mod Volvo 850
-01 mod Volvo S80
God ide, Eilif.Eilif wrote:Hvorfor ikke ta kontakt med Capri, Granada og M-folket og høre hvordan de gjør det? Kan jo hende at de har noen retningslinjer/kriterier for bedømming av biler som vi kan "arve". Eilif
Styremedlem Jonas W har vel en bror som er med i Ford M Klubb, kanskje han vet noe/kan finne ut noe om M-klubbens retningslinjer for bedømming av biler?
-
bare noen raske tanker (uten å ha vært på så altfor mange cort.treff
)
har vært dommer på endel marinatreff i UK , det er nok delvis fordi jeg er "utenfra" og således ikke "kompis-stemmer". Jeg har heller aldri bedømt klasse der min egen bil har vært, og alltid original-klassen siden det er det jeg kan.
Skal man bedømme orginal-klassen krever det MYE detaljkunnskap om bilmerket, , det skal jo gies trekk for mk2 deler på en mk1...
Ellers bedømmer vi biler på en skala fra 1-20 på følgende (20 er perfekt, nytt/restaurert, uten synlig slitasje og en er defekt/manglende/skadet/rust
eksteriør paneler (tilstand bulker /rust)
eksteriør lakk
eksteriør chrome
dekk/felger
interiør
motorrom
bagasjerom
2 dommere i hver klasse og summering av poeng pr bil .
Amcar har også ett system , men det er såpass detaljert at det tar rundt 45-60 minutter å bedømme en bil og overkill for klubb-bedømming...
Jeg er sikker på at dersom klubben setter op noen retningslinjer og eksempler på hva som gir trekk (som deles ut til domemre før bedømning) bør det være mulig å komme frem til en mest mulig objektiv bedømming . Så får alle leve med at det ikke alltid er den bilen man selv syntes var den beste som vant.....

har vært dommer på endel marinatreff i UK , det er nok delvis fordi jeg er "utenfra" og således ikke "kompis-stemmer". Jeg har heller aldri bedømt klasse der min egen bil har vært, og alltid original-klassen siden det er det jeg kan.
Skal man bedømme orginal-klassen krever det MYE detaljkunnskap om bilmerket, , det skal jo gies trekk for mk2 deler på en mk1...
Ellers bedømmer vi biler på en skala fra 1-20 på følgende (20 er perfekt, nytt/restaurert, uten synlig slitasje og en er defekt/manglende/skadet/rust
eksteriør paneler (tilstand bulker /rust)
eksteriør lakk
eksteriør chrome
dekk/felger
interiør
motorrom
bagasjerom
2 dommere i hver klasse og summering av poeng pr bil .
Amcar har også ett system , men det er såpass detaljert at det tar rundt 45-60 minutter å bedømme en bil og overkill for klubb-bedømming...
Jeg er sikker på at dersom klubben setter op noen retningslinjer og eksempler på hva som gir trekk (som deles ut til domemre før bedømning) bør det være mulig å komme frem til en mest mulig objektiv bedømming . Så får alle leve med at det ikke alltid er den bilen man selv syntes var den beste som vant.....
Jan-Ivar
Driving is believing
http://www.albion.no.com./" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.morrismarina.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Driving is believing
http://www.albion.no.com./" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.morrismarina.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ble på styremøte i nov 2014 fremmet forslag om å lage regler for bedømming. Flertallet stemte for å forkaste det og følgende stod å lese på treffinfo som ble levert ut i år.
«For at vi skal kunne bedømme din bil må du fylle ut bilregistreringsskjema og legge det i frontruta på bilen. Juryen bedømmer ut i fra overstående klasser. Det er opp til juryen å bestemme hvilke detaljer de vil legge vekt på i bedømming av bilene. Klager på bedømmingen mottas ikke, men du kan gjerne spørre juryen hva som ligger til grunn for det resultat de har kommet frem til.»
Ettersom dette har skapt misnøye ser styret at noe må gjøres. Flere ideer er luftet på tråden og vi følger opp det å kontakte andre klubber for å høre hva de praktiserer. For å få samlet alt på et sted, ønsker vi at medlemmene som har ideer på hvordan bedømmingen bør fungere skal sende forslag til meg (Svein) på mail. Mail adr: s-ludvig@online.no innen 1 sept. 2015
Alle ideer som kommer inn vil bli vurdert slik at vi kan sette sammen et regelverk som er enkelt og lett å bruke.
Håper dette er en løsning alle kan bli fornøyd med.
«For at vi skal kunne bedømme din bil må du fylle ut bilregistreringsskjema og legge det i frontruta på bilen. Juryen bedømmer ut i fra overstående klasser. Det er opp til juryen å bestemme hvilke detaljer de vil legge vekt på i bedømming av bilene. Klager på bedømmingen mottas ikke, men du kan gjerne spørre juryen hva som ligger til grunn for det resultat de har kommet frem til.»
Ettersom dette har skapt misnøye ser styret at noe må gjøres. Flere ideer er luftet på tråden og vi følger opp det å kontakte andre klubber for å høre hva de praktiserer. For å få samlet alt på et sted, ønsker vi at medlemmene som har ideer på hvordan bedømmingen bør fungere skal sende forslag til meg (Svein) på mail. Mail adr: s-ludvig@online.no innen 1 sept. 2015
Alle ideer som kommer inn vil bli vurdert slik at vi kan sette sammen et regelverk som er enkelt og lett å bruke.
Håper dette er en løsning alle kan bli fornøyd med.
s-ludvig
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
MK1,(1600 x-flow) 1964 (SOLGT)
MK1,GT 1965
MK1, Fiesta 1100
Jeg har bedömt biler på Norske Cortina treffen ett par gånger, sammen med noen andre og helt alena. har fått motta en del kommentarer ang min bedömning, men etter förklaring og forsvar av vad jag anser har det ikke varit noen sure miner.
En ting jeg er veldigt noga med er att det er stand på bil som teller, ikke vad som står på bakluka dvs en deluxe kann vara bedre enn en GT. Ikke heller speler det noen roll vad det sitter för motor i en modifisert bil, en Lotus tc er kansje noen anser er mer rett i en Cortina enn en Pinto, men det er hur jobben er gjort som teller.
Takk för förtroende att bedöma biler, jeg hgör det gjerna igjen.
Ett poängsysten liknande det som er beskrevet ovan er nok ikke så dumt, jurymedlemmene setter poäng som räknas sammen til ett resultat, da blir ingen enskild person ansvarig för resultatet.
En ting jeg er veldigt noga med er att det er stand på bil som teller, ikke vad som står på bakluka dvs en deluxe kann vara bedre enn en GT. Ikke heller speler det noen roll vad det sitter för motor i en modifisert bil, en Lotus tc er kansje noen anser er mer rett i en Cortina enn en Pinto, men det er hur jobben er gjort som teller.
Takk för förtroende att bedöma biler, jeg hgör det gjerna igjen.
Ett poängsysten liknande det som er beskrevet ovan er nok ikke så dumt, jurymedlemmene setter poäng som räknas sammen til ett resultat, da blir ingen enskild person ansvarig för resultatet.
Mange fornuftige svar her, Dette behøver ikke være veldig komplisert. Når man skal bedømme helheten på en bil, så er det veldig lett å sile ut 80 % av bilene med en gang. Når jeg dømmer så 'ramler' alle biler som ikke har panseret oppe automatisk ut av lista. Hvis det som er under der ikke tåler dagens lys, så er det ikke premiekandidat. Likeledes titter jeg under. Helt urørt understell med gammel Tectyl og oljelekkasjer får dårligere score enn en hvor alt er tatt fra hverandre og lakkert. Et unntak er når man bedømmer urestaurerte biler, da blir kriteriene annerledes. I den forbindelse kan man jo undres over årets bedømming, hvis det var 'urestaurert' som var årets fokus : En helt original , nesten ikke kjørt, strøken mk 2 GT vant ikke klassen sin.....
Hvor mange klasser og pokaler skal deles ut ? Kan fort bli mye jobb for juryen
dersom en skal legge listen høyt/rettferdig/riktig, og at en må ha 3-4 personer med nok kompetanse til å ta "jobben"
Men som Atle sier, det er kjapt å sile bort 80-90 % av bilene.
Kanskje skal en satse på at interreserte må "melde" på sin bil til bedømming ?
Mine tanker om klasseinndeling :
Beste urørte/original ?
Beste restaurerte/original ?
Beste modifisert ?
Publikumspris ?
Lengst kjøretur ?
Andre klasser ?
Skal en i tillegg ha 1. 2. og 3. premie i alle klassene blir det mange pokaler og mye jobb.
Synes selv at det holder med en i hver klasse.
Kan fort bli vanskelig og veldig omfattende dette her
dersom en skal legge listen høyt/rettferdig/riktig, og at en må ha 3-4 personer med nok kompetanse til å ta "jobben"
Men som Atle sier, det er kjapt å sile bort 80-90 % av bilene.
Kanskje skal en satse på at interreserte må "melde" på sin bil til bedømming ?
Mine tanker om klasseinndeling :
Beste urørte/original ?
Beste restaurerte/original ?
Beste modifisert ?
Publikumspris ?
Lengst kjøretur ?
Andre klasser ?
Skal en i tillegg ha 1. 2. og 3. premie i alle klassene blir det mange pokaler og mye jobb.
Synes selv at det holder med en i hver klasse.
Kan fort bli vanskelig og veldig omfattende dette her

Dette med premier og premiering begynte nokså forsiktig en gang i tiden, tilbake til et av klubbens treff på Evje så var det vel faktisk kun publikum som stemte fram vinnerbilen (men det kan som sagt bli litt vel tilfeldig).
Jeg er vel egentlig også en tilhenger av å ikke gjøre dette for komplisert/avansert, med skjemaer og poengskalaer og greier, da tar det sannsynligvis for lang tid å gjøre jobben. Det burde egentlig holde med litt sunn fornuft, og litt kunnskap om Cortina.
Men det kan jo være greit å ha noen retningslinjer i bunn.
I år var det kun 25 Cortinaer til stede, så den jobben burde kunne gått greit, med såpass få biler burde det ikke være allverdens jobb å sile ut kandidatene.
Faktisk var det tydeligvis så få "verdige" kandidater til stede ifølge årets jury, at jeg fikk med meg den ene mk2-pokalen hjem igjen (den ble til overs/ble ikke delt ut), til "gjenbruk" neste år.
Hvilke premier er det så vi deler ut?
(og husk nå at antall premier er beregnet på et "normalår" med ca 40 biler, ikke 25 som denne gang)
Vi har normalt 15 stk premier:
-6 stk 1.premier
-4 stk 2.premier
-4 stk 3.premier
-1 stk lengst kjørt
Som fordeler seg slik:
1. original mk1
2. original mk1
3. original mk1
1. original mk2
2. original mk2
3. original mk2
1. modifisert mk1
2. modifisert mk1
3. modifisert mk1
1. modifisert mk2
2. modifisert mk2
3. modifisert mk2
1. original mk3 - 5
1. modifisert mk3 - 5
Lengst kjørt
Jeg er vel egentlig også en tilhenger av å ikke gjøre dette for komplisert/avansert, med skjemaer og poengskalaer og greier, da tar det sannsynligvis for lang tid å gjøre jobben. Det burde egentlig holde med litt sunn fornuft, og litt kunnskap om Cortina.
Men det kan jo være greit å ha noen retningslinjer i bunn.
I år var det kun 25 Cortinaer til stede, så den jobben burde kunne gått greit, med såpass få biler burde det ikke være allverdens jobb å sile ut kandidatene.
Faktisk var det tydeligvis så få "verdige" kandidater til stede ifølge årets jury, at jeg fikk med meg den ene mk2-pokalen hjem igjen (den ble til overs/ble ikke delt ut), til "gjenbruk" neste år.
Hvilke premier er det så vi deler ut?
(og husk nå at antall premier er beregnet på et "normalår" med ca 40 biler, ikke 25 som denne gang)
Vi har normalt 15 stk premier:
-6 stk 1.premier
-4 stk 2.premier
-4 stk 3.premier
-1 stk lengst kjørt
Som fordeler seg slik:
1. original mk1
2. original mk1
3. original mk1
1. original mk2
2. original mk2
3. original mk2
1. modifisert mk1
2. modifisert mk1
3. modifisert mk1
1. modifisert mk2
2. modifisert mk2
3. modifisert mk2
1. original mk3 - 5
1. modifisert mk3 - 5
Lengst kjørt
Fra mitt ståsted:admin wrote:Premiering Cortinatreff 19-21 juni 2015 / Norsjø Ferieland
Original Mk 2 3.premie: N/A
En av de mest originale mk2-ene på treffet var Jarles utrolig fine mørkeblå 68 mk2 GT (knapt skrudd en skrue på den siden den var ny), hans bil fikk da også en velfortjent premie.
Men:
Hvordan kunne dommerene gå forbi den ganske så originale 1969/70 mk2 1600GT-en fra Vestfold, sølv metallic med F-skilter?
Det er meg uforståelig...
(men det kan jo selvfølgelig være en god grunn til det, eieren av den bilen hadde kanskje kjørt hjem igjen da bilene ble bedømt?)