Lotus Cortina

Annonseplass for Cortina/Anglia/Ford/bil-relaterte ting.
Post Reply
mk-1.no

Lotus Cortina

Post by mk-1.no »

Jeg vurderer å selge alt jeg eier og har til Cortina. Årsaken er at jeg etter siste rundvelt i Sverige har mistet motet og energien som skal til for å få bilen tilbake i rally eller historisk racing.
Bilen må rettes i jigg, og fronten, skjermer, tak og frontplate må skiftes. I tillegg må diverse andre ting fikses. Motor, girkasse og drivverk er ok.
Motoren ble overhalt av Sigurd Braarud i fjor vinter, og er kjørt noen få mil etter det.
Girkassen er nybygd (Quaife) av Elwa motor. Bakaksling er ok, og det følger med to utvekslinger.
Det følger med alt av deler (ekstra delebil + løse deler) som trengs for å få bilen tilbake på veien.
Bilen har helt nytt HTP. Det følger med MYE deler. For mye å liste opp her.
Har bud fra Sverige, men lufter salg her om noen er interessert.
Skambud trengs ikke. Jeg kan om det er nødvendig lagre bilen til arbeidslysten kommer tilbake.
Har også tilbud om å få rettet bilen i Polen, og om noen er interessert kan bilen selges etter det.
Øyvind
93214350
Espen

Re: Lotus Cortina

Post by Espen »

Hei Øyvind

Er dette en ekte Lotus Cortina med de rette papir ?
Hvilket prisnivå tenker du ?
mk-1.no

Post by mk-1.no »

Det er en replica 64-modell bygget i Finland. Bilen er godkjent som Lotus Cortina i HTP papirene. Prisnivå er bud over 70.000 for alt. Jeg kan eventuelt demontere bilen og selge alt jeg har av deler for mer enn det. Seriøse bud vurderes. For de av dere som ikke vet forskjellen - dette er en løpsbil og ikke egnet som kosebil/gatebil.
atle

Post by atle »

Jeg synes du skal annonsere bilen på Historisk racing siden, både på FB og forumet. Mye spørsmål om tilgjengelige racerbiler om dagen....
mk-1.no

Post by mk-1.no »

Solgt.
Post Reply