Ny kar fra Trondheim på forumet som sier hei! Ikke helt ukjent med Cortina da min bestefar hadde en MK2 og jeg lånte den mye da jeg tok førerkortet på slutten av tusenårsskiftet. Dessverre ble den vraket noen år senere.
I fjor vinter handlet jeg denne bilen her http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=67669133 fra en kar fra Toten-området. En eksakt samme utgave som den min bestefar hadde, til og med samme farge. Litt søk viser at bilen har vært presentert i forumet tidligere av en som restaurerte den, og virker som den er godt holdt og god stand. Gikk gjennom EU-kontroll uten anmerkninger. Har nå satt i ny clutch, lager og pakninger da det var oljelekkasje fra clutchhuset. Vinyltaket er også pent så selv om det ikke er noe originalt så velger jeg å beholde det foreløpig.
Da jeg ønsker å la bilen fremstå så original som mulig lurer jeg på om noen eksperter kan si meg om denne grillen hører til årsmodellen 1968 ? Og er det andre ting dere ser som er endret fra da bilen er original? Alle innspill mottas med takk

PS Har satt på originalfelgene.