Bunnpannepakning

Her finnes ikke dumme spørsmål! Det er alltid flere som lurer på det samme.
Post Reply
øyvind arnesen

Bunnpannepakning

Post by øyvind arnesen »

Hei igjen. Hvilken type pakningslim anbefales på bunnpannepakning . Bør man ha på pakningslim på begge sider. Har sjekket bunnpanna,og den er helt plan. Ergelig med lekkase her.
M.H. Øyvind
TSL

Re: Bunnpannepakning

Post by TSL »

jeg pleier og bruke feiltema sin sorte gugge til og pensle på, den limer som fy, pleier kun og ha på en side, mot punnpanna
ygz

Post by ygz »

Jeg sverger til å fukte korkpakningene med litt olje og la gugga være.
1966 Mk1 1500 deluxe (1985-2018)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
SveinF

Post by SveinF »

FoMoCo manualen sier gugge i endene av kork stripene. Det er vel for å minske lekkasjen i skjøtene

Ellers enig med YGZ, bruk olje eller grease

Det viktigste er vel å trekke til kun med det momentet som Ford sier. Strammer man for mye skviser en korken og den lekker.
Min bil: Anglia 1961, Allardette inspirert bil med Milton Race preparation utstyr, Zetec 1.8 motor.
FoMoCo

Post by FoMoCo »

Den originale pakningen fra Ford hadde "innbakt" en aluminiums stripe inne i midten mellom to lag kork .Tror ikke uoriginale har dette . Lurt å bruke eks litt permateks i tynn stripe på hver side i senter på pakningen , da er en sikrere mot lekkasje . Litt svetting får man altid fra disse .Sjekk også om flensen på bunnpannen ikke er for mye deformert , også helt ren for pakning/kork rester. Er lurt å forsiktig rette event skjev flens på bunnpanne før montering . Den største feilen man kan gjøre er å trekke boltene for kraftig til så pakningen omtrent formelig buler ut ..
mathiassolsen

Post by mathiassolsen »

Jeg brukte et produkt som heter Hylomar. Blå pakningsmasse som tetter godt, trenger ikke bruke mye. Fåes kjøpt på gasolin.
Post Reply