Hei igjen. Hvilken type pakningslim anbefales på bunnpannepakning . Bør man ha på pakningslim på begge sider. Har sjekket bunnpanna,og den er helt plan. Ergelig med lekkase her.
M.H. Øyvind
Bunnpannepakning
Re: Bunnpannepakning
jeg pleier og bruke feiltema sin sorte gugge til og pensle på, den limer som fy, pleier kun og ha på en side, mot punnpanna
Jeg sverger til å fukte korkpakningene med litt olje og la gugga være.
1966 Mk1 1500 deluxe (1985-2018)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
1985 RX7 FB (2018-20)
1972 RX2 Coupé (2020-)
FoMoCo manualen sier gugge i endene av kork stripene. Det er vel for å minske lekkasjen i skjøtene
Ellers enig med YGZ, bruk olje eller grease
Det viktigste er vel å trekke til kun med det momentet som Ford sier. Strammer man for mye skviser en korken og den lekker.
Ellers enig med YGZ, bruk olje eller grease
Det viktigste er vel å trekke til kun med det momentet som Ford sier. Strammer man for mye skviser en korken og den lekker.
Min bil: Anglia 1961, Allardette inspirert bil med Milton Race preparation utstyr, Zetec 1.8 motor.
Den originale pakningen fra Ford hadde "innbakt" en aluminiums stripe inne i midten mellom to lag kork .Tror ikke uoriginale har dette . Lurt å bruke eks litt permateks i tynn stripe på hver side i senter på pakningen , da er en sikrere mot lekkasje . Litt svetting får man altid fra disse .Sjekk også om flensen på bunnpannen ikke er for mye deformert , også helt ren for pakning/kork rester. Er lurt å forsiktig rette event skjev flens på bunnpanne før montering . Den største feilen man kan gjøre er å trekke boltene for kraftig til så pakningen omtrent formelig buler ut ..
-
Jeg brukte et produkt som heter Hylomar. Blå pakningsmasse som tetter godt, trenger ikke bruke mye. Fåes kjøpt på gasolin.